zaterdag 18 april 2015

Over zwart/wit en lekker licht

Om je verzameling lapjes een beetje aan te vullen hebben we bij Birdblocks de MOD Stash club, elke maand is een andere kleur aan de beurt en april is voor de zwart/witte stofjes.

Deze MOD Stash set heb ik deze week verstuurd, maar je kunt hem nog steeds bestellen als je hem ook wilt ontvangen. mail me op shop @ birdblocks . com

Mocht je een heel (of half) jaar lang deze leuke setjes willen ontvangen, kijk even op de website voor alle gegevens.

Zwart witte lapjes zijn mooie basisstoffen om andere kleuren te laten zingen, zoals ik in deze quilt doe, of is het toch net andersom? Nou ja (een felle kleur) en zwart wit versterken elkaar :-) ik koos een keer expres niet voor rood!


Naast de MOD Stashclub is er dit jaar ook de LowVolume Stashclub gestart, de lekker lichte stoffen van april (ook nog los te bestellen):

Het werkt ongeveer net zoals de MOD Stashclub, je vindt de gegevens over deze club dan ook op dezelfde pagina als de MOD Stashclub.

Voor de MODerne quilts worden heel vaak zogenoemde LowVolume stoffen als achtergrondstof gebruikt, liefst verschillende door elkaar. In onderstaande quilt die ik op QuiltCON zag in februari, zijn de achtergrondstoffen LowVolume zwart/witte stoffen...


quilt: Ducks in a row by Rebecca Bryan

Ook deze quilt van QuiltCON gebruikt zwartwitte Low volume stoffen als achtergrond:

in detail nog duidelijker zichtbaar

Quilt: Wavelenght by Lee Heinrich

In dit blogje van januari, deze van februari en deze van maart kan je de vorige setjes zien, deze zijn ook nog te bestellen, stuur gewoon een email :-)

De achtergrondstoffen van de foto's van de Mod Stash en LowVolume Stashclub:
De eerste foto showt op de achtergrond een Anna Maria Horner (Free Spirit) Dowry Cracking codes
De tweede foto heeft een Makower stof Meadow daisy chain roze als achtergrond.


Groetjes,


Merel

www.birdblocks.com


Birdblocks, quiltshop Amsterdam

creating rainbows

1 opmerking:

witje zei

Prachtig merel ben al tijdje aan het dubben denk dat ik binnenkort mod abb. Neem
Je hoort van mij
Groet
Djoekie ut fryslan