zaterdag 21 maart 2015

Over geel, citrus en lekker licht

Hoe zit het met jouw voorraad gele stofjes? Zeker niet zo veel hè? Zelfs in mijn kast thuis is geel de laagste stapel (ja mijn bruine stapel is nog lager, want die bestaat niet, die verstop ik elders, LOL). Toch is het een hele fijne warme kleur, zeker nu het voorjaar er aan komt, kan ik echt genieten van mijn gele stofjes, ik roep als het ware het voorjaar alvast op :-)

Zo heb je altijd een paar lapjes klaarliggen voor als je eens een snaveltje voor een vogel moet maken of een rieten dak... Of gewoon een heerlijke vrolijke voorjaarsquilt in oranje/geel/limegroen, zoals deze quilt: Citrus wedge van Jen Carlton Bailly die ik zag op Quiltcon vorige maand.

(oh, ik wil zo graag een serie mooie blogjes schrijven over Quiltcon, als ik nu eens een weekend in de nabije toekomst zie waarin ik niet helemaal volgeboekt ben... Nou ja, niet zeuren, ik doe het zelf, en het meeste is leuk!)

Om je verzameling een beetje aan te vullen heb ik (alweer een tijd geleden, deze club loopt alweer 3 jaar vol enthousiasme) de MOD Stash club bedacht, elke maand is een andere kleur aan de beurt en maart is voor de gele stofjes. Word lid en je stash wordt een steeds mooiere regenboog!

Deze MOD Stash set heb ik deze week verstuurd, maar je kunt hem nog steeds bestellen als je hem ook wilt ontvangen. mail me op shop @ birdblocks . com

Mocht je een heel (of half) jaar lang deze leuke setjes willen ontvangen, kijk even op de website voor alle gegevens.

Naast de MOD Stashclub is er dit jaar ook de LowVolume Stashclub gestart, de lekker lichte stoffen van maart (ook nog los te bestellen):

Het werkt ongeveer net zoals de MOD Stashclub, alleen zijn de kleuren niet specifiek aan een maand verbonden. Voor de MODerne quilts worden heel vaak zogenoemde LowVolume stoffen als achtergrondstof gebruikt, liefst verschillende door elkaar.


Weet je niet precies wat nou bedoeld wordt met lekker lichte of LowVolume stoffen, kijk dan het filmpje op dit blog nog maar eens, Cheryl legt het uit!

Dit quiltje, wat ik zag op Quiltcon, is geheel met LowVolume stoffen gemaakt:

Infinite Whispers gemaakt door Jennifer Chon.

Je kunt dit soort stoffen natuurlijk ook als achtergrond stof verwerken met feller gekleurde stoffen zoals hier:

Improv double wedding ring gemaakt door Natalie Sabik, ook deze quilt hing op Quiltcon.

In dit blogje van januari en deze van februari kan je de vorige setjes zien, deze zijn ook nog te bestellen, stuur gewoon een email :-)

De achtergrondstoffen van de foto's van de Mod Stash en LowVolume Stashclub:
De eerste foto showt op de achtergrond een vrolijke contra stip van Michael Miller, deze print is er ook in andere kleuren.
De tweede foto heeft een fris rode stof met organische cirkels van stipjes van Henry Glass.

Groetjes,


Merel

www.birdblocks.com


Birdblocks, quiltshop Amsterdam

creating rainbows

1 opmerking:

Anoniem zei

Hoi Merel, geloof graag dat QuiltCon helemaal te gek was. Je krijgt er zoveel andere ideeën van! Laat de foto's en verhalen maar komen!
En geel, zo een mooie kleur, die kleur wordt soms een beetje vergeten! Ik zeg doen :Vandaag is geel!!!!!
Groetjes Adri.