dinsdag 9 december 2014

Over een productiebos met oponthoud

Er zit enige vooruitgang in mijn bomenprojectje:


Ik heb alleen de stammen er nog niet onder gezet, of ligt de sneeuw hier gewoon hoger ;-)


Ik ben er nog niet uit of ik de boom met de driehoekjes ook leuk vind als de driehoekjes naar 'beneden' wijzen...

Bij de boogjesboom vind ik beide richtingen wel geslaagd!

En zoals altijd in mijn quiltleven, wordt ook dit project weer even onderbroken voor het volgende:

Want het jochie wordt zondag alweer 2 jaar! En deze quilt is bijna af. Heeft een hele tijd stil gelegen omdat ik het met glow-in-the-dark garen had gequilt en het klosje net iets te vroeg op was gegaan.

Het merk waarmee ik was begonnen is helaas van de aardbodem verdwenen (als ik goochemme-googel mag geloven), dus uiteindelijk maar gekozen voor een ander merk erbij. Het garen ziet er BIJNA hetzelfde uit, dus ik ben heel benieuwd hoe het glow-in-the-dark effect straks is. Ik hoop niet dat het al te veel verschilt, maar ja, ook als het wel verschilt, is daar niks meer aan te doen. Life sucks and then you die.


Helaas is elke poging om een foto te maken van dit garen (in de quilt verwerkt) totaal mislukt, maar deze klosjesfoto heb ik van de website van Superior gevist om het effect een beetje te kunnen laten zien:


En verder moeten jullie me maar op mijn woord geloven dat het leuk is en echt lang zichtbaar blijft (mits goed 'opgeladen'). Het garen is in de winkel te verkrijgen in de kleuren blauw, roze en geel.

Groetjes,


Merel

www.birdblocks.com


Birdblocks, quiltshop Amsterdam

creating rainbows

4 opmerkingen:

Marina Brito de Campos zei

Ik vind die boompjes heel erg leuk. Ik vind dit wel een optie om mijn mal te gebruiken met de 2 maten driehoeken er aan. Maar dan moeten alle boompjes wel dezelfde kant op wijzen, anders wordt de kerstman misselijk!!

Anoniem zei

Ha Merel, ik vind het wel leuk die driehoekjes naar beneden, alleen al de reacties bv van hee die zit verkeerd!!hahaha ik hou wel van een beetje dwars/op z'n kop dingen! En dat garen is echt te gek, daar moet ik echt een klos van hebben of twee.......heel veel groetjes en tot gauw. Groetjes Adri.

Anita V. zei

Wat leuk dat garen, nooit eerder gezien! De bomen vind ik ook erg mooi. Het leek me eerst iets kersterigs worden, maar denk dat het breder bruikbaar is. Ben benieuwd!

Shirley zei

Lekker laten zitten, die boom met hangpuntjes, net ijspegels maar dan anders. Enig garen, ik heb er ook een klosje van, uiteraard, maar nog niks mee gequilt. Misschien ook leuk om in kerstornamentjes te gebruiken.