zaterdag 27 september 2014

Over vierkantjes tussendoor

Nadat mijn vliegende blokjesquilt(-top) af kwam, had ik een nieuw calorieloos tussendoortje nodig!

Er staat nog een hele doos met vierkantjes van 6,5cm; dit keer wilde ik de kleur wat gestructureerder verwerken. Dus een paar stapeltjes op kleur uitgezocht en beginnen:

Ik moet 2 rijtjes van 5 en 2 rijtjes van 3 maken voor één blok.


Op de quilt die ik als inspiratie zag, was het middenblok effen wit, maar ik vind een vrolijk printje toch net iets leuker. Dit vierkant is 16,5 cm gesneden (alle naadtoeslagen 7,5mm)


Eerst de rijtjes van drie aan het vierkant naaien (tegenover elkaar), en dan de rijtjes van 5 aan de overige kanten.


Die blokken worden afgewisseld met enkele lapjes. Deze lappen zijn 26,5 cm gesneden. Dat die vogeltjes ook groen zijn, is toeval.

Niet alle blokken blijven in één kleur hoor, ik ben nu begonnen met een rode:

Het gaat niet snel, maar wel stiekempjes tussen de andere dingen door, dus het kost eigenlijk geen extra tijd.

Groetjes,


Merel

www.birdblocks.com


Birdblocks, quiltshop Amsterdam

creating rainbows

1 opmerking:

Anoniem zei

Hi Merel, tussendoor, leuk he , ik zeg altijd tussen de soep en de erpele!( aardappelen!) hahaha. Heb zelf bijna 3 quilt-dingen af stuur binnenkort foto's hoor.
En daar tussendoor ook calorieloze lapjes!
Groetjes Adri.