zondag 24 augustus 2014

Doe je mee?



Voor de start van de MODern sampler club uit ben ik natuurlijk aan het voorwerken. Je ziet, ik werk voor deze sampler en deze club uit het boek van Tula Pink: City sampler 100 modern quiltblocks. En ik kan je zeggen, het is ontzettend leuk om aan deze blokjes te werken. Uitzoeken welke blokjes ik wil maken in een kleur, en dan de lapjes uitzoeken waarmee ik dat blokje dan maak.


Het gaat ook best wel snel, ik heb al een behoorlijke stapel en ben bijna op één/derde!

Kijk op de website voor alle gegevens over de MODern Sampler club en geef je op om mee te doen, en ook deze quilt te maken in 10 maanden.

Ik ben begonnen met blokjes maken in oranje:




En al heel snel had ik er 6 af. Om de quilt een mooie kleurovergang te geven maak ik 6 blokjes in één kleur, en dan 8 gemengd met de naastliggende kleuren (dus 4 met geel en 4 met rood)


Hier alvast een idee van mijn oranje en oranje/gele blokjes. Ik schrijf mijn, omdat jij het heel anders kan doen, zo kun je heel andere blokjes uitkiezen voor deze kleur :-)

Zo wordt ieders quilt weer heel anders.

Zoals je ziet maak ik mijn blokjes helemaal niet in dezelfde kleuren als het voorbeeld :-)

Zover ben ik nu met de blokjes en het wordt steeds leuker!

Kijk op de website, geef je op, en doe mee met het maken van deze Moderne Sampler! Voor iedereen die al bij een van de andere clubs van Birdblocks zit : wanneer je je voor een tweede (of derde) club opgeeft krijg je 10 euro korting! Ik stuur daarover komende week een email. Dit geldt ook voor iedereen die afgelopen seizoen of komend seizoen meedeed of mee gaat doen aan de Cat or Dollyquilt club! Geef je je voor beide clubs tegelijk op voor 31 augustus 2014, dan krijg je eenmalig 20 euro korting.

Groetjes,


Merel

www.birdblocks.com


Birdblocks, quiltshop Amsterdam

creating rainbows

1 opmerking:

Anoniem zei

Hi Merel,
Dat ziet er gaaf uit Merel ben benieuwd! Groetjes Adri.