woensdag 4 juni 2014

Over zoete lievekes


Omdat ik toch nog niet verder kom met mijn regenboogstroken, ben ik maar gauw aan iets nieuws begonnen ;-)

Namelijk een quiltje met deze lieve schatjes:



Ik gebruik het patroon wat bij de serie in de verkoopmap zit als uitgangspunt. Er staan verder geen maten bij, dus ik heb de maten en verhoudingen maar zelf bedacht.



En ik gebruik natuurlijk niet precies dezelfde stofjes, dat vind ik zo saai ;-)

Het is bijna niet te geloven dat dit straks netjes in elkaar komt en een rechthoek gaat worden:

Maar dat komt gelukkig goed:


Ik besluit om tussen de portretjes een groot kruis te maken in plaats van een randje rondom...

Maar dat reken ik wel uit als ik al  die blokjes klaar heb :-)


Eerst goed opletten bij het naaien, de helft moet in spiegelbeeld. En dan ook nog op blauw en rood letten, even netjes organiseren...


Jaaa, en oppassen dat mijn grote schat het niet te veel door elkaar gooit met zijn staart :-)


N.B. als ik het iets verder af heb (en alle stofhoeveelheden weet), maak ik er pakketjes van, maar er zijn er niet zoveel! (dus als je wat wilt....stuur alvast een mail)

Groetjes,


Merel

www.birdblocks.com

Geen opmerkingen: