vrijdag 27 juni 2014

Over popjes

Het wordt tijd voor een rand om de popjes:

Zal ik eerst een smal randje met lichte sterrenstof doen?


Of toch de golfjes? Wat een mazzel dat die rol stof toevallig naast de serie van de popjes staat, zo viel hij me op als bijpassend :-)

Die gaat het worden, maar de lange kanten zijn langer dan de stofbreedte, dus wel even iets leuks bedenken, want die streepjes netjes laten aansluiten, dat wordt niks! (ik ken mezelf)

Hier de oplossing, en meteen een auditie voor de volgende randen.


Of toch maar zo om...


(hee Thorgal, wat is het buiten toch leuk hè)
Die arme lichte sterrenstof is het gewoon helemaal niet meer geworden. Het is goed zo. En zoals je ziet meteen gesandwicht. Dus is er ook een achterkant en die ziet er zo uit:


Doordat ik die randen op het laatste moment nog heb gewijzigd, had ik de achterkantstof te klein berekend. Ik had al bedacht om er een baan verticaal en horizontaal aan toe te voegen, maar dat was nu nog niet genoeg, dus moest er nog een baan bij. Die heb ik een beetje laten verspringen, zodat het wat interessanter wordt.

Groetjes,


Merel

www.birdblocks.com


Birdblocks, quiltshop Amsterdam

creating rainbows

1 opmerking:

Anoniem zei

Prachtig geworden. Mooie stof. En geef Thorgal een knuffel van mij