maandag 12 mei 2014

Over kruimels, katten en Curaçao

 Laatst vertelde ik over het bewaren van kruimels (crumbs) van lapjes, kleine snippers dus... Nu vroeg Saskia in een reactie wat ik dan met die crumbs doe? Ja nadat ik ze in blikjes heb gestopt, denk ik dat ze bedoelt hè ;-)

Nou kijk maar:

Een paar jaar geleden deed ik ook al eens een serie dollyquiltjes. Toentertijd werden die ontworpen door Sarah Fielke en volgden we haar patroon. Hier zie je de bijeenkomst waar de quiltjes van dit ontwerp (bijna) af zijn.

Een foto van Sarah's voorbeeld bij mijn quiltje.


En de muur boven mijn bank zoals hij er nu uit ziet, met een selectie van de quiltjes van de serie van toen. De Dolly- of Catquiltjes van de serie waar we nu mee bezig zijn hangen natuurlijk in de winkel, dus ik zal het thuis met de oude moeten doen (zucht, ha ha, gelukkig vind ik deze nog steeds leuk, dus dat vind ik niet echt een probleem :-)   )

Ik vond toen de blokjes heel leuk om te maken, terwijl eerdere pogingen tot crazy quilten niet echt goed lukten. Dus van die kleine blokjes (ze zijn afgewerkt 3 inch) maken is een uitkomst. Er zal nog wel eens een quilt komen van die samengestelde blokjes. Het lijkt ook heel erg op het werk uit het boek 15 minutes of play, wat ik ook zo'n heerlijk inspirerend boek vind. (waarvan ik dacht dat ik er al eens over schreef, maar ik kan het blogje niet meer vinden...)

Wat ik ook zo leuk vind is om die snippers tegen te komen die al in andere quilt zitten, oh ja die, en oh ja die, alsof het oude vrienden zijn :-)

Boven de inhoud van het blikje oranje (voornamelijk van deze quilt) en onder ongesorteerd)

In ander nieuws: mijn lief is net geland op Curaçao, ben ik jaloers? Nee, ik had er ook kunnen zitten. Het was zelfs de bedoeling dat ik mee zou gaan, maar ik zit nog lekker thuis. Ik schreef al eerder dat het met mijn oude mannetje niet zo goed gaat, nou dat is nog steeds zo. Hij is een beetje verward, maar ook heel (extra) aanhankelijk naar mij, dus ik heb besloten dat ik niet meer (wat langer) weg wil zijn. Eén nachtje kan nog net, maar naar Curaçao, ook al is het maar een paar dagen, toch maar niet. En weet je, ik geniet nu eigenlijk net zo, even geen haast (want ik heb lekker wel mijn 2 vrije dagen aangehouden) en genieten van het kereltje op schoot, en in de zon buiten, in de luie stoel, voor mijn beeldscherm heen en weer lopend en in zijn mand. (zo nu en dan moet ik even controleren of hij nog ademt... zo stil ligt hij, maar als hij dan weer enthousiast naar de deur rent, nou ja, nog even genieten... En 2x per dag het drinkbakje aanvullen :-(   )

Dus vandaar zit ik niet op Curaçao, maar dat loopt niet weg, wellicht komt dat een andere keer nog eens. Ondanks mijn 2 vrije dagen is de winkel morgen en overmorgen wel gewoon open (di 13 en woe 14 mei 2014) Ik zal veelvuldig in mijn naaikamer te vinden zijn! Daar staat ook een kattenbedje :-)

Groetjes,


Merel

www.birdblocks.com

5 opmerkingen:

Carla zei

Lief quiltje! Heel veel goeds voor je oude poezenman!

Groetjes,

Carla

Anoniem zei

Je mist niks hoor, hier alleen zon, warmte, zee, bier en gezellige crew.

quiltingmieke zei

piep super jouw snippers, ik kan er ook geen afstand van doen meid, lekker kleine projectjes, zo heb ik nu een boek gekocht, inchies, leuk
knuf

10ekequilt zei

Leuk idee! Laast was iemand ook alle snippers aan het verzamelen en weet nu dus hoe verstandig dat kan zijn. Weer wat geleerd.
Fijne dagen gewenst en groetjes

Anoniem zei

Hi Merel, weet precies wat je bedoelt wat betreft het thuis blijven voor een bejaard huisdier. Heb zelf een hond op hoge leeftijd.
Ook fijn even lekker je eigen ding doen, leuk hoor die Dolly- quiltjes heb eigenlijk nog steeds een beetje spijt dat ik er toen niet aan meegedaan heb! Maar wie weet de volgende keer! Groetjes Adri.