zaterdag 24 mei 2014

Over kattenhulp en zakdoeken

Zodra ik zit, wil hij (Thorgal, mijn oude mannetje) op schoot...

Heel gezellig, maar niet heel handig...

want hij wil ook kopjes geven en kroelen (terwijl ik met een grote schaar in de weer ben)

Kan je tussendoor zien dat ik weer een stapje verder ben mer de regenboogstroken?

Het vordert gestaag :-)


De boeren zakdoeken zijn weer binnengekomen. Ik heb nu een best aantal verschillende. Daar moest ook eens iets mee gemaakt. Dus komt er weer een even-gauw-tussendoor-werkje, maar deze is écht heel gauw:

Neem 4 zakdoeken, waarvan 2 gelijke (dus 3 verschillende prints en 1 dubbele)

De eerste houdt je heel, de tweede snijd je in 4 driehoeken (dus snijden op beide diagonalen)
en de 2 dubbele snijd je 1x diagonaal door.

Naai de vier kleine driehoeken rond het midden, en naai daar dan de vier grote driehoeken omheen, klaar!

(ik liet zelfs de afgewerkte randjes van de buitenste zakdoeken zitten, zodat de rand al is afgewerkt.) Je kan dit geheel nu gaan quilten, maar als je de naadjes afwerkt kan ie ook zo op tafel voor een gezellig kleedje.





Groetjes,


Merel

www.birdblocks.com

4 opmerkingen:

10ekequilt zei

Simpel met ontzettend leuk resultaat!
Groetjes 10eke

Unknown zei

Wat een leuk quiltjes,past precies bij onze camper.Dus ik hem zeker maken voordat wij op vakantie gaan.
Bedankt voor het leuke idee.

Anoniem zei

Wat een bijzondere quilt wordt dit, als hij ooit afkomt met Thorgal in de buurt lol

Marina Brito de Campos zei

Echt leuk. Vooral die stippen!
Groet, Marina.