woensdag 16 april 2014

Over groot en een zeshoekje

Oh wat vind ik het toch saai om zo weinig te bloggen, maar ja ik heb niet veel te melden, omdat ik het nog even rustig aan doe (hoewel het al een stuk beter gaat)

Komt nog bij dat de kleine beetjes die ik doe zijn voor de Catquilt van komende maand, dus dat laat ik nog niet zien :-)


Dan maar het werk van een ander showen, Sija op ons woensdagavond clubje is het golfjespatroon nu in het groot, ik mag wel zeggen mega-groot, aan het breien. Het wordt een hele luchtige sjaal!


En om jullie niet helemaal zonder patchwork plaatjes te laten zitten:

Laat ik even zien hoe je een zeshoek snijd met de liniaal. Maak eerst een strook(-je) van in dit geval 3,5 inch (omdat ik een 3,5 inch zeshoek wil snijden).

Dit strookje leg je gelijk met de horizontale lijnen op de liniaal. Snijd rechts de hoekjes eraf, en draai dan het lapje onder het liniaal om:

Zodat je de lijnen aan de linkerkant ook gelijk kunt leggen met het lapje. Nu snijd je de laatste twee kanten rechts.


voila!

Groetjes,


Merel

www.birdblocks.com

1 opmerking:

Anoniem zei

Hi Merel, dat wordt een mooie sjaal Merel, lekker grof gebreid dat schiet altijd goed op! Heb jij tenminste een lekker warm nekkie als het eind dit jaar echt winter wordt!
Groetjes Adri.