woensdag 15 januari 2014

Over MODerne blokjes


Riet kon niet wachten op mijn leuke City Sampler quiltclub :-) Zij heeft met het boek en haar scraps dozen al een aantal blokken gemaakt. Kijk op de website voor meer informatie over de City Samplerclub.
(dit zijn dus hele andere kleuren dan in de club, maar niet minder mooi!)

Riet maakt de blokjes 'quilt-as-you-go' en leeft zich lekker uit op het quilten :-) Dat gaat heel fijn als je per blokje doorquilt en ze daarna pas aan elkaar zet. (Dat aan elkaar zetten is dan wel wat meer werk dan normaal, maar je moet er wat voorover hebben ;-)    )

Dan kreeg ik een tijdje geleden een hele stapel tops van een lieve klant. Ze was uitgekeken op deze werken en had geen zin meer om ze door te quilten. Geen ruimte om de grotere tops te sandwichen en geen doel voor de eventuele affo's die daaruit voort zouden komen. Daarom bracht ze ze naar mij...

... zodat ik ze door kon geven aan een medewerker van de zonnedekens in België. Lief hè.


Ze wilde zelf duidelijk helemaal niet op de foto ;-) Dit is natuurlijk een geweldige manier om de stukken die je zelf niet meer ziet zitten (misschien is ondertussen je smaak veranderd) toch nog een goede bestemming te geven. De dames maken met liefde de quilts af, ook als de top nog niet klaar zou zijn (als je de stofjes/patroon mee levert) er er wordt een kindje blij mee gemaakt. Quilts met een 'volwassen' uitstraling worden verkocht of verloot om met het geld vulling en achterkanten en benodigd materiaal aan te schaffen. (wat natuurlijk ook welkom is als dit gedoneerd wordt).

Ik heb regelmatig contact met een van de medewerkers, dus als je zelf ook zo'n UFO (Un-Finished-Object, zonder hoop dat het ooit nog afkomt) tegenkomt mag je hem bij mij brengen, ik zorg dat het op de juiste plaats terecht komt!

Groetjes,


Merel

www.birdblocks.com

2 opmerkingen:

Anoniem zei

Hi Merel, goed idee die Zonnedekens, heb even op hun site gekeken en opgeslagen bij mijn favorieten.
Zo kom je nog eens ergens achter, wat heerlijk dat er altijd mensen zijn die zo veel voor anderen willen en kunnen betekenen.Hou dit in gedachten!
Riet is inderdaad al heel ver met haar blokken;mooi gedaan! Groetjes Adri.

Saskia Smit zei

Goed gedaan. Ik zal mocht ik het nodig vinden iets weg te doen zeker aan je denken.