zondag 18 augustus 2013

De laatste dag van de blogtour is vandaag bij Ingrid

Een keer in de week ga ik meestal naar Riet, we hebben daar een gezellig onderonsje met een paar meiden, en we doen dan ook nog wat handwerkerigs, hoewel het soms bij dromen over het volgend project blijft, LOL.
Als je bij Riet bent, is er altijd wel ergens een (handwerk-)schat te vinden. Dit keer kwam dit op tafel:


Een kussenhoesje dat van voor 1937 moet zijn. Deze vond Riet verstopt onder dit kussenhoesje:



En dat zat ook weer verstopt onder weer een ander kussenhoesje (geen foto, dat was een jute-achtig bruin jaren 70 stofje) !


Die prachtige batik was dus uit het zicht verdwenen, net als het borduurwerk! Kijk als je nu die laatste foto ziet, dan snap ik het wel. De kleuren zijn totaal verschoten! Hoewel het als je dit niet weet een heel mooi lapje is! Het is netjes gelijkmatig verkleurd :-)

Archeologie in de huiskamer :-) Wie weet zit er onder de kussenhoesjes bij jou thuis (of bij je moeder/oma) ook wel een schat aan geschiedenis!


Gaan jullie vandaag op de laatste dag van de blogtour mee naar Ingrid/Supergoof (en reageren), want bij elk blog mag je een reactie plaatsen, en wie weet win je dan wel een cadeautje, want er zit ook een give away aanvast. Haar blogje staat er al, dus ga maar gauw een kijkje nemen.

Aanstaande dinsdag trek ik uit de reacties van elk bezocht blog een winnaar. Ik heb 12 leuke prijzen uitgezocht, die ik onder de winnaars zal verloten. Maar let op je mag per blog/dag maar 1x reageren, anders vervalt je deelname!

Ik zal het wel gaan missen hoor, de dagelijkse blogtour, maar ja aan alle dingen komt een eind, gelukkig mag ik nog een heel jaar genieten van de Cat or Dollyquiltclub! Wil je ook meedoen, geef je gauw op!Als je je in augustus nog opgeeft dan krijg je er gratis het patroon en de stofjes bij voor de Paradijsvogelfeestboom! Als einde van de blogtour de prijzentrekking nog even op 20 augustus :-) maar ik kan nu al zeggen: ik heb genoten!

Lees op de volgende data de gezellige blogs van:

8 augustus 2013 -> Shirley:  Zipje en Zopje

9 augustus 2013 -> Lida

10 augustus 2013 -> Elly:  Creatieveling Elly

11augustus 2013 -> Katrien:  Scrappatch

12 augustus 2013 -> Josephine:  Lappies en larie

13 augustus 2013 -> Miranda:  Miramoza Avonturen met quilten

14 augustus 2013 -> Marina:  Mijn quilt avontuur

15 augustus 2013 -> Inge:  Chevremont

16 augustus 2013 -> Marga:  MarPie's sewing projects

17 augustus 2013 -> Jacqueline

18 augustus 2013 -> Ingrid:  Supergoof quilts


Trekking van de prijzen: 20 augustus 2013 -> Mrs. Scissors and the s(e)wing of things (dus dat is hier terug!).

De winnaars zullen op de blogs waar ze hebben gewonnen worden genoemd, en ook hier op dit blog komt een lijst, een winnaar dient binnen een week na bekendmaking te zorgen dat zijn naam en adresgegevens bij mij bekend zijn.

Gaan jullie mee op tour?

Groetjes,


Merel

www.birdblocks.com

8 opmerkingen:

Anoniem zei

Dag Merel,
Met jou samen op blogtour gaan was reuzefijn. En dit ter gelegenheid van jou 10 de verjaardag maakte het heel speciaal;
Ik wens jou verder nog heel veel succes met de winkel en hoop je in Veldhoven te ontmoeten en een keuze te kunnen maken tussen de quiltjes.
Liefs
Jessie uit Belgie

Rian zei

Wat leuk zo'n bloghop toer.... Zo ontdek je steeds weer andere blogs en dus ook ideetjes....

Quilting Tangent zei

This was a fun blog tour.

Quilt Quebbel zei

Hallo Merel.
Het is al weer de laatste blog-hop-dag. Dank voor het organiseren van deze blog-tour en proficiat met het 10-jarig bestaan van je winkeltje natuurlijk. Maar mijn dank gaat ook naar alle bloggers die aan deze tour een bijdrage hebben geleverd. Heerlijk was het. Ik heb elke dag weer kennis kunnen maken met een (bekend of onbekend) blog en leuke, nieuwe, inspirerende, verrassende, spannende, gezellige fantastische uurtjes beleeft achter de pc.
Nogmaals dank daarvoor, groet van Maria.

Elza zei

Leuk die toer ik ga zo nog even verder.
Groetjes ELza.

Mieke van Minnen-Kanis zei

Merel, nogmaals van harte gefeliciteerd, heb genoten van de blogtour. Aan alle reacties die er zijn, kan je zien/ lezen hoe het leeft! Groetjes mieke

Anoniem zei

Gefeliciteerd !
Ik ga verder naar de volgende blog.

Mirjam

Carla zei

Heel veel plezier gehad met deze blogtour!!! Dank je wel!

Groetjes,

carla.