maandag 20 mei 2013

Over een tijdje geleden


Nou ja een tijdje geleden, deze heb ik afgemaakt in november 2008, dus alweer een paar jaartjes geleden.

Ik gebruik deze quilt op het voeteneinde van mijn bed. Zowel voor warmere voeten als voor de katten, want die willen nu eenmaal het liefst OP iets liggen :-)
Ik ben dol op dit soort supereenvoudige patronen, want het wordt evengoed leuk, kijk maar ;-) De stofjes en printjes doen het werk (het leuk maken), en de combinatie van de kleuren natuurlijk.

Nu ligt hij klaar voor de wasmachine, en toen dacht ik ineens ik kan hem hier wel eens laten zien ;-)


Ik heb hem met een soort vertakking met smalle blaadjes gequilt, en in de hoeken een grote margriet.


De bies zette ik erop door hem met een smal zigzagje en doorzichtig garen op te stikken.


Op de achterkant kan je pas zien hoe intensief ik hem heb doorgequilt, ik wilde dat graag, ondanks dat je op de voorkant het patroon niet zo ziet, omdat ik hem graag die structuur wilde geven. En op de achterkant is dan als bonus ook nog eens een leuk patroon te zien.


De randen kregen een blaadjesachtige veer, zodat die een andere structuur hebben dan het midden.


Hier zie je een beetje de opbouw van de takjes met blaadjes van het midden.


Groetjes,


Merel

www.birdblocks.com

2 opmerkingen:

Anoniem zei

Ha Merel, wat kan eenvoud mooi zijn he!Ik hou daar ook heel erg van want vaak zijn het de stofjes die het 'm doen.Leuk dat we hem mogen zien groetjes Adri.

Carla zei

Mooi gedaan!!! Je blijft ons inspireren!
Fijne dag en groetjes!

Carla.