vrijdag 23 november 2012

Over Kaffe en inspiratie


Om zijn nieuwe boek te promoten, was Kaffe Fasset gisteren in de American bookcentre met een lezing.

Hij vertelde over zijn leven, inspitatie en over zijn kleuren.



Hier laat hij een borduurwerk zien wat hij meeneemt om onderweg aan te werken. "I have a very spoiled life, I love everything I do"
(ik heb een geweldig verwend leven, ik houd van alles wat ik doe)


Mijn camera reageert in het 'donker' helaas heel traag, dus ik ben telkens iets te laat, maar het waren inspirerende dingen en inspirerende teksten :-)


"When in doubt add 20 more colors"
(as je twijfelt, voeg 20 kleuren toe!)


"Take out the color that is not working with the others and make the colors happy"
(haal de kleur weg die niet werkt met de overige kleuren en maak de kleuren blij)


"When you work with a lot of colors together the work is full of wonderful secrets of color. You keep looking at it and it keeps revealing little secrets"
(wanneer je met veel kleuren tegelijk werkt, is het werkstuk vol wonderlijke geheimpjes van kleur. Je blijft kijken en je blijft nieuwe dingen ontdekken)

"Working with a lot of color brings mystery in the world. I reveals mysteries all the time"
(Met een boel kleuren werken brengt wat mysterieus in de wereld. Het werkstuk geeft steeds wat van zijn geheimen vrij)

Kaffe zegt dat hij het moeilijk vind om van 'slechts' 5 kleuren een interessant werk te maken, meer kleuren is veel gemakkelijker! Hij breide eens een artikel met een garen in meerdere kleuren, maar het verloop was niet goed ontworpen, het werk zag eruit als... "catvomit in the wind" (kattenkots in de wind)

Ik hoop dat het boek gauw binnen is, want ik denk dat het een heel vermakelijke tekst is, naast natuurlijk geweldig inspirerende foto's! De bestelde stofjes komen ook binnenkort :-)

Groetjes,


 Merel

www.birdblocks.com

2 opmerkingen:

Trui zei

Klinkt sùper! Wat zul je genoten hebben! Ik ben ook helemaal weg van Kaffe's kleurgebruik!
goed weekend en groetjes,
Trudy

Marjo B-W zei

't Ziet er weer bijzonder en kleurrijk uit. Ben benieuwd naar het boek. Dank je wel voor de foto's en het verslagje.
Groet, Marjo B-W