dinsdag 6 november 2012

Over foutjes


Nu is de top af, maar ik maakte vrijdagavond toch een stomme fout...
Ik wilde (snel) nog even voor de regiodag waar we zaterdag waren (was gezellig) deze top afmaken.... De blokken afgemaakt, op maat gesneden, op volgorde gelegd per rij en gaan met die banaan....

Alles ging goed, tot de laatste rij, dat stapeltje had ik blijkbaar een kwartslag gedraaid neergelegd, dus die blokken zaten verkeerd om. ARCH. zo kwamen de witte vlakken tegen de witte vlakken van rij 3 aan en de printjes tegen de printjes. DAT wou ik niet...

Ik vergat een foto te maken, maar ja de top ging mee op reis om op te hangen met slechts 3 banen. En de laatste strook ging ook mee, maar dan samen ingepakt met een tornmesje!

Zaterdagavond de laatste rij opnieuw genaaid en nu goed en de randen toegevoegd. Ik wilde hem wel net even wat breder hebben, maar niet langer, en waarom zou je niet enkel aan de zijkanten randen kunnen plaatsen...

Ik plakte er ook vast een vulling achter...

... zie je het? Uit deze lap vulling had ik blijkbaar ooit eens een vierkant stuk geknipt! Nu zat ik mooi met de gebakken peren, nou ja ondertussen had ik een aantal afsnijdsels gespaard van dezelfde soort en kon ik het gat aanhelen. Je kunt dat met een brede zigzag op de machine aan elkaar zetten, maar ik ga het zo eens proberen.

Ik heb de stroken netjes op hun plaats gelijmd met de spraylijm. Eens kijken hoe zich dat houdt bij het quilten. Ik weet dat ik intensief genoeg quilt om toch regelmatig over de 'naadjes' heen te gaan, dus het zal wel loslopen, LOL.

Verder maakte ik nog een heel ander soort foutje....
Ik legde alles klaar om verder te quilten aan de 'Dromen van Ierland' quilt....

Tsja...

Mevrouw was écht niet van plan op te staan...

ze lag zoooooo lekker :-)

Note-to-self: alles klaarleggen is goed, maar pak de quilt zélf pas op het laatste moment!


Gelukkig is er nog wel iets gebeurd, maar niet zo veel als ik gewild had. Ik vind de structuur op de achterkant ook heel mooi worden. Dit patroon zal ik zeker nog wel eens gaan gebruiken!


Groetjes,


Merel

www.birdblocks.com

2 opmerkingen:

inge zei

die wilde gewoon helpen Merel ;-)
leuk quiltwerk (leuke top trouwens ook!)

Marina Fluit zei

Mooi verhaal Merel en zo herkenbaar! Nog even dit en dqn gaat het fout .... Ik had deze week zelf een 9-patch blok verkeerd genaaid, nou ja!
En die achterkant ziet er super uit, ben helemaal jaloers op je quiltwerk!
Groetjes
Marina