donderdag 4 oktober 2012

Over nog meer snoepen

Voila, hier een foto van het naaldenmapje dat ik mocht ontvangen:


het werd gemaakt door Yvonne. Dank je wel Yvonne, ik ben er erg blij mee :-)


Wat ik ook nog maakte voor het quiltweekend was dit:
 
Pinda blokjes

Weer zo'n recept waarvan je de calorieën niet wilt weten!

Ingrediënten:

300 gr zoute pinda's
450 gr pindakaas
400 gr (= 1 blikje) gecondenseerde melk
2 handjes spekkies of marshmellows

Bekleed een ovenschaal (ofzo) van ongeveer 27x18 cm met bakpapier. Strooi daarin de helft van de pinda's.

Smelt de marshmellows in de zachtjes opgewarmde gecondenseerde melk, laat even 3 minuten pruttelen, maar let op dat het niet aanbrand of te hard gaat koken...

Zodra het gaat karamelliseren: Smelt de pindakaas in dit mengsel en giet dit geheel vervolgens op de pinda's.


Strooi de rest van de pinda's erop en druk ze in de zachte laag.


Zet de schaal in de koelkast om op te stijven. Snijd in kleine blokjes, doe maar klein, want het is oh-zo machtig.

Wat je op de foto's ziet klopt niet helemaal met de tekst, want ik deed het volgens het recept in deze volgorde:
Pindakaas smelten, gecondenseerde melk erdoor, marshmellows erin laten smelten
Maar ik denk echt dat het beter is in de beschreven volgorde.

Wat ik niet deed, maar wat wel kan is ook nog een laagje chocolade toevoegen, dan wordt het helemaal net een candybar.

Groetjes,


Merel

www.birdblocks.com

3 opmerkingen:

Shirley zei

Ja,zie je wel, dat het door Yvonne was gemaakt, maar nee, zei iemand, dat is met een borduurmachine bewerkt, je hebt het helemaal mis Shirley, en ik boehoe, weer terug in mijn schulpje gedoken. Wat een enige stof is dat waar je hem op heb geschoten, herken ik wel, Super! En ga je gauw weg met die veel te lekkere koekjes, het moet er niet weer terug aankomen, je moet het allemaal meesjouwen! Zoek je troost maar in andere dingen, net zo lekker, maar ja, dat kan je niet met de visite in dezelfde kamer delen he.

Anita zei

Lief naaldenmapje heb je gehad. Mmmm lekker al die dingen die je maakt, wil op mijn lijn letten, grrr. Nu ik even niet sport komende de kilo's er toch aan, grrrrr. Dus deze lekkere dingen zal ik maar niet tot me nemen.

katrien zei

Leuk naaldenmapje zat er in je pakje.