zaterdag 27 oktober 2012

Over garnaaltjes en ander lekkers


Heb ik jullie al verteld dat ik de laatste tijd een nieuwe verslaving heb? Nee? Nou niet verder vertellen, maar ik ben dus helemaal verslaafd aan 24kitchen, LOL.

Had je niet gedacht hè, met al die kokerij hier de laatste tijd...


Dit keer ging ik aan de slag met een hartige taart met garnalen en crabsticks (ja, van Rudolf moet ik natuurlijk krabvlees gebruiken, maar ja het was weekend en crabsticks had ik wel in huis)

Volgens het recept wat je op hun website terug kan vinden moest ik 20 eieren en een kilo dit en een kilo dat, nou zo'n grote taart hoefde ik nou ook weer niet :-)


Dus maar even in een taartenboek zitten bladeren en een basisrecept voor een taartvorm van 24 cm gevonden. Een korstdeeg bodem gemaakt (oh geen foto) en netjes voorgebakken (ik weet even de hoeveelheden niet meer hoor...).

En de supertruc van de tv: na het voorbakken insmeren met geklopt eidooier en terug in de oven tot dat droog is. Hierdoor sluit je de bodem af van de natte vulling en wordt de bodem dus niet zo zompig! Het werkt echt!


Voor de vulling gebruikte ik een bakje verse roomkaas en een stuk mascarpone met gorgonzola. Achteraf vonden wij dit te weinig gorgonzola, maar ja zeker mijn lief is DOL op gorgonzola, dus dat is persoonlijk. Het tv-recept had helemaal geen blauwe kaas, enkel de mascarpone en de verse roomkaas.

Daarin garnaaltjes en crabsticks in stukjes en ei (er moest een eidooier in het deeg en een uitgesmeerd op de bodem, de eiwitten die ik daarvan over had heb ik er gewoon bij gegooid en nog 2 hele eieren erbij)

In de oven (en zoals je ziet gebruik ik die lekker dubbel als het kan, de appelflapjes van een paar berichtjes geleden staan erbij, die mochten er alleen veel sneller weer uit!)

En tada: een hoofdmaaltijd voor 3 of 4 personen/3-4 dagen, zeker als je er nog een lekkere salade naast maakt, MMMM


oh ja, bij het deeg maken niet het zout vergeten! (kijk ik ben dat niet gewend zout in deeg, want ik maakte eigenlijk altijd zoete taarten, en dan hoeft dat niet, LOL)

Ik denk dat ik er dit weekend weer een bak, wat zal ik daar eens in doen, het is zo heerlijk veelzijdig.

Groetjes,


Merel

www.birdblocks.com

4 opmerkingen:

Anoniem zei

Hoi Merel, dat ziet er lekker uit!
Groetjes Adri

Josephine zei

Ziet er eens stuk beter uit, dan onze overbuurman, hahaha! Na vrijdag heb ik nog steeds niet zo'n honger....

Shirley zei

Ja, daar kijk ik ook graag naar, staat vaak als achtergrondgeluid aan, zo gezellig. Die hartige taart ken ik, een klassieker van vroeger.

Marina Fluit zei

Ziet er lekker uit die taart, maar 20 eieren? Is dat niet heel erg veel??? In ieder geval niet iets voor mijn zoon die een ei- allergie heeft ;-)
Groetjes
Marina