woensdag 31 oktober 2012

Over appels en peren


Nee, niet wéér een blogje over koken? Please!

Oh gelukkig het gaat over lápjes met appels en peren :-) van de week blog ik wel weer over koken, goed?

Al tijden ligt dit bundeltje me aan te kijken, zo van maak nou eens iets met mij...



Gisteravond was het dan zover. Ik besloot om er quarter-square-triangles (QST) van te maken. Gecombineerd met effen wit. Lekker helder.
Van de lapjes sneed ik 14 vierkanten van 25 cm en van 1 meter effen witte stof ook nog eens 14 stuks.

Dan teken je de 2 diagonalen op de achterkant, goede kanten op elkaar een effen combineren met een printje en...

... je naait voetjebreed langs een kant van de lijnen tot aan het midden. Steeds aan dezelfde kant naaien, zodat je stiksels een soort molentje vormen...

dan snijd je over de getekende lijnen

open vouwen en je krijgt 4 van deze samengestelde driehoeken. (je ziet er nu 2).

Die naai je in paartjes aan elkaar en voila.

Er zijn er 8 klaar, nog 20 te gaan :-) Ik snijd de blokken nu terug naar 22,5 cm, dan weet ik zeker dat ze straks allemaal dezelfde maat hebben en netjes in elkaar passen. Het patchwork wordt dan 147x84 cm, daar wil ik dan alleen aan de zijkanten een rand aan toevoegen voor een quiltje van ongeveer 147x100 cm.

Eens kijken wanneer de oogst binnen is! Mmm, vanavond geen tijd om te naaien, morgen..., zucht dat zal dan van het weekend moeten worden... nou ja, het begin is er en de zin ook, ik word helemaal vrolijk van deze stofjes!

Groetjes,


Merel

www.birdblocks.com

3 opmerkingen:

Anoniem zei

OOOOOOOOO, leuk weer hoor, om vrolijk van te worden!!!
Enne hoe staat het met de grote groene... is hij/zij al klaar!!!

groetjes Marijanne

Shirley zei

J enig! Ik moet op mijn handen gaan zitten, anders begin ik aan nog iets anders!

Yvonne aka sommeke zei

Lekker frisse blokken!