woensdag 7 maart 2012

Over wijn en muziek

Wat geef je nou aan een man die niets wil hebben, zelf zegt alles al te hebben? Dat is lastig. Maar gelukkig houdt hij van wijn, en Jazzmuziek. Dus nou ja, al is het dan niet zo origineel, dan toch maar gewoon een fles wijn uitzoeken... (uhm, moeilijk genoeg, voor een leek als ik, dus maar op het advies van de winkelier af gaan)
Zal ik hem voor u inpakken vroeg de verkoper? Nee, zei ik dat is niet nodig...

Want ik had er natuurlijk wel zelf een verpakking voor gemaakt:
De blauwe stof die je op de eerste foto ziet, daar heb ik nog een stuk afgesneden, want zo werd de zak wel erg breed. Ik heb overigens helemaal geen maten voor jullie :-) Ik deed letterlijk maar wat, maar je hebt natuurlijk wel een soort van beeld in je hoofd van hoe groot zo'n fles ongeveer is...

Dit is een beetje vreemde foto van de andere kant(ten opzichte van de vorige foto), maar mijn fotoprogramma (picasa, hebben andere gebruikers dat ook?) doet de laatste tijd een beetje raar! (ik heb niet gevraagd of hij deze foto wilde draaien en bijknippen en toch... nou ja, snap jij het, snap ik het)

Ok zo ging ik te werk:
Maak een lap, vouw hem dubbel en naai er een koker van (kijk even op het oog hoe de doorsnede van de koker wordt en pas de maat dan aan op de maat van een wijnfles (niet te krap!))
Naai dan de bodemnaad en zoom de bovenrand. (als je wilt kan je hierin ook een tunneltje naaien om een koordje of lintje door te halen)

Daarna heb ik 'de hoekjes eraf genaaid', om de bodem wat vierkanter te maken.
Op deze foto zie je de naadjes misschien beter:

Je kunt de puntjes eraf knippen, maar ik heb ze laten zitten, dan rafelt het ook minder uit.

Zo ziet het zakje eruit als ie leeg is (want ach, ik heb nog altijd geen foto van mijn lief gekregen van de zak met fles erin. Geeft niet hoor schat, het in mijn eigen schuld, ik had gewoon zelf die foto moeten maken, maar ja ik vergeet ook wel eens wat :-)   )

En zo kan je dan toch op een leuke manier een cadeautje overhandigen aan iemand die alles al heeft, en nog een hele leuke zoon ook, LOL.

NB. ondertussen heeft mijn Lief natuurlijk allang een foto gestuurd, maar ik vond 'm niet goed, dus nu ligt het echt aan mij hoor! En hij blijft natuurlijk evengoed mijn lieve Lief!

Groetjes,


Merel

1 opmerking:

Elly L zei

En nu ook nog een leuke schoondochter xxx
De wijnzak is mooi geworden