zaterdag 25 februari 2012

Over appeltaart


1x per jaar maak ik appeltaart, waarbij ik zelf de appels schil. En dat is de taart voor de verjaardag. Ik wil heus wel vaker een appeltaart maken hoor, maar dan moet de ontvanger maar de appels schillen, want ik doe het niet! Dan maak ik wel een kersentaart (of chocolade, of kwark, of...)


Wat een werk, en wat een afval, dit is allemaal schil en klokhuis. Het is maar goed dat het grote appels waren (5 was overigens ook genoeg geweest voor deze taart, ik had wat over)


Rozijnen en kaneel erdoor en in dit geval ook custardpoeder, dus maar geen suiker meer toegevoegd, anders wordt het zo mierzoet.


Een beetje vage foto, maar ik ben vergeten een foto te maken toen ie eruit kwam.... 10 uur savonds was ie klaar. Gôh, nou mijn lief had nachtdienst snap je, dus hij kom mooi warm mee naar het werk :-)

Dit was het recept:



Groetjes,


Merel

  www.birdblocks.com

1 opmerking:

Anita A zei

Hoi Merel, ziet er lekker uit en het klinkt goed, maar ik zal hem maar niet maken, teveel calorieën, helaas,.....