vrijdag 9 december 2011

Over het grote streven, in kleine stapjes

Kreeg ik daar op mijn grootste plannen berichtje van vorige week al een paar reacties met 'aanmoediging' LOL, niet iedereen heeft er vertrouwen in dat het gaat lukken, maar...

Ik wil toch wel die kerstquiltjes af hebben voor kerst! En dat Hello kittie quiltje moet onder de boom voor Daphne, dus die zal er ook aan moeten geloven. En omdat ik het nu eenmaal heerlijk vind om met felle kleurtjes te werken in deze donkere dagen.... je snapt ook de Hot pink vraagt mijn aandacht...

ja maar, ja maar, jamaar, gebeurt er wel iets dan? Nou ik zal het laten zien:

(ik wou gewoon voor sinterklaas heel even niet met de kerst bezig zijn)

Het boompje is gequilt. Helaas is het moeilijk om een goede foto te maken, oh het licht, het licht. Nou ja één voordeel, het quiltwerk is zo wat beter te zien. De achtergrond met meanderwerk, onder de boom had ik daar genoeg van (Ik kan er niks aan doen, maar ik vind het meanderen gewoon niet leuk, het komt omdat ik telkens maar het gevoel heb dat ik geen mooie bochtjes maak, maar als ik dan achteraf kijk valt het wel mee. Echter door dat gevoel ga je zo krampachtig zitten werken) Onder de boom dus, heb ik een smal verticaal golfje gequilt en door de boom heen met perlé 12 garen (op de machine, een hele grote naald en langzaam stikken) een slinger. De stam van de boom gaf ik een structuur van dennenboomschors. De rand heb ik niet gequilt, dat is niet nodig, want hij is maar smal, en ik was bang dat ik daarmee het leuke printje zou ontkrachten.

De andere projecten die klaarliggen:
Hello Kitty had nog een applicatie nodig, had ik ineens bedacht :-) Dus daar ben ik nog even voor op zoek naar een goed patroon. Oh, ik weet het al, ik zoek gewoon online een 'Hello Kitty'-kleurplaat! (even googelen).

De garens voor Hot pink liggen klaar bij de machine en het idee zit in mijn hoofd, hoogglanspolyester in groen, lijkt me een leuke toevoeging :-)

Voor de Kerstkrans/ster weet ik nog even niet hoe ik die wil quilten.... Zal ik dan toch maar 'gewoon' alleen de achtergrond quilten, waardoor de krans en ster mooi opbollen?

Ondertussen is er in de winkel weer eens een levering binnengekomen :-)
Dat gebeurt gelukkig toch vrij regelmatig hè!


Daar zaten onder andere deze snoepjes in, Kona charmpacks met effens van Robert Kaufman in verschillende sferen: oa. dusk, pastel, bright en dark. 


Deze laat ik morgen nog even wat beter zien, een hele leuke serie boekjes :-) Pretty little...
Zoek je nog wat inspiratie voor wat zelfgemaakte cadeautjes (voor kerst, maar niet speciaal voor kerst), dan kan ik je deze boekjes aanraden, ze staan tsjokvol ideetjes. Morgen vertel ik er iets meer over!

Groetjes,


Merel  

2 opmerkingen:

Johanna Zweden zei

Wat een leuk quiltje zo, mooie stofjes, en wat lijken me dat leuke boekjes
Veel plezier vandaag met de Bee, doe de dames de groetjes, en jij ook een fijn weekeinden
Poes Poes. Kram Johanna

Birdblocks zei

@ Johanna: We hadden vorige week veel plezier hoor op de Bee, die is tegenwoordig op de eerste zaterdag van de maand :-)
(behalve komende 14 januari, dat is de 2e zaterdag, omdat de winkel gesloten is t/m 9 januari 2012)
Kus, kus, knuffel terug! Merel