woensdag 26 oktober 2011

Over handwerkjes die tussendoor gaan

Op de woensdagochtendbee in de winkel doe ik zelf zo nu en dan ook een steekje. Lekker met de hand werken. Terwijl de anderen zich met kleine patchworkblokjes bezig houden, doe ik dit:



Hier ben ik net aan begonnen, dus dit duurt nog wel even tot hij af is. Maar dat geeft niet, elk steekje is er een en ook al gaat het maar per naaldje, er is voortgang, dus uiteindelijk....



Ik quilt met de hand graag met perlé garen (perlé 12, is in de winkel in allerlei kleurtjes te krijgen en zelfs in verloopkleuren). Ik vind het mooi om de steekjes goed te zien, dus gebruik ik garen in een contrastkleur, en met dat dikkere garen kan je de steekjes natuurlijk toch al goed zien!

Groetjes,


Merel

www.birdblocks.com

3 opmerkingen:

Anoniem zei

Hi Merel,mooie felle kleuren, hou ik wel van.Wat gaat het worden of voor wie?Met dat perlé wil ik ook wel eens gaan werken t.z.t. kom ik bij jou kleurtjes halen want zo te horen heb je er genoeg.Tot gauw een keer groetjes Adri.

Anoniem zei

Hoi Merel, heel mooi! Ik ben wel benieuwd hoe de quilt er als geheel uitziet. Misschien de volgende keer een foto van de hele quilt?? :) Groeten, Astrid

katrien zei

Heel leuk is het al.