woensdag 20 juli 2011

Obrigado

Vandaag heb ik een nieuw woordje geleerd: Dank u wel in het Portugees. (ik kende het wel al een beetje, maar niet precies genoeg om te gebruiken). Dat komt zo, een Braziliaanse blogvolger (!) was vandaag hier in de winkel, ze had specifiek aan haar dochter opgegeven dat ze hier, bij mij langs wilde komen, vanwege mijn blog, leuk hè!


Sinds kort heb ik van die leuke hangertjes in de winkel om kleine quiltjes mee op te hangen. Je kunt er ook een handdoekje aan hangen, maar een quiltje is natuurlijk véél leuker :-)
En let even op de grootste, met de naaimachine, deze is uitgevoerd met een rijtje haakjes, dus daar kan je al je quiltspulletjes aan hangen.


Tevens heb ik weer eens een lichte worsteling gehad met deze jongen. Het is altijd een heel karwei om zo'n rol vulling onder controle te krijgen en netjes op te hangen. Maar hij hangt! En dit is een rol zijden vulling, mijn nieuwe favoriete vulling! Okee, hij is duur, maar dan heb je ook wat! De dikte is iets minder dan die van wol en iets meer dan die van katoen. Dus het past gemakkelijk tussen de naaimachine (ook een 1 persoons).

De warmte die hij geeft is net zo warm als die van wol. En de soepele val is fenomenaal. Het quilt als een wolkje en het slaapt ook als een wolkje, kan ik uit ervaring zeggen (ik deed deze vulling in mijn Flying geese quilt).

En wat ik nog het meest fascinerend vind, omdat ik niet helemaal snap hoe dat kan.... Als je een quilt (of sandwich) met deze vulling vouwt, en zo een tijd laat liggen, en je vouwt hem weer open, dan zie je niets, de vouwen verdwijnen meteen. Dat vind ik nu eens echt een heel mooie eigenschap.

Ik laat nog één plaatje zien, deze wagen staat regelmatig voor de deur, als je daar nou geen lekkere trek van krijgt......

Oh, room, met chocolade en frambozen (en aardbeien). MMMMMM......

Groetjes,


Merel

www.birdblocks.com

4 opmerkingen:

Ieke78 zei

Wat een leuke hangers! Ik kom binnenkort echt een keer langs in de winkel, want die hangers wil ik wel kopen ;-)

groetjes, Ieke

katrien zei

Leuke quilthangertjes.

Anoniem zei

Geweldige hangertjes, leuk voor de Dolly Quiltjes. Ik kom snel weer een keertje langs en koop er dan gelijk eentje (of meer?) Fijn weekend!
Groetjes,

Carla.

Shirley zei

Enige hangertjes, maar dan moet ik een klein quiltje maken, kan ik dat nog? En die zijde, ik ga hem ook eens gebruiken, voor de antieke denk ik :-).