maandag 27 juni 2011

Voortijdige challenge update

Want ja, dit kan natuurlijk niet wachten! De flying geese quilt is af! WAHOE!!!!


Waarschuwing: er komen in dit blogje nog heel veel foto's van deze quilt :-)


In de ganzen stroken lopen de 'vlieglijnen' dwars door elkaar heen, in de tussenstroken netjes naast elkaar...

een detail (uiteraard zit ie vol met kattenharen, met al die hulpvaardigheid):


en nog een paar sfeerplaatjes :-)












Wat daaraan vooraf ging!
Arch, ik had de bies te breed genomen. Blijkbaar valt deze vulling dunner uit dan ik gewend ben. Immers er zit een zijden vulling in, en die had ik nog niet eerder gebruikt. Is dat heel erg?


Nou ik vond het toch wel jammer om mijn puntjes te verliezen.

Ik had bij het eerste stukje op naaien van de bies (ik naai die op de achterkant en sla hem dan om naar voren) wel even getest, toen leek het ok. Maar nadat ik de boel netjes open had geperst, viel de bies toch veel te ver over de voorkant heen.

Wat te doen? Want om nou 7,5 meter bies eraf te halen smaller te snijden en weer erop te zetten, dat zag ik niet zitten!

Dus ik ging even experimenteren en ik kwam hierop:

Een woldraad erin vult de bies net genoeg op om het puntje van het patchwork te redden. Hè gelukkig, zo heb ik toch een mooie volle bies (die ook veel gemakkelijker is op te naaien dan als ik hem met wat ruimte erop had moeten stikken), en kan ik de puntjes van de ganzen netjes houden.

op een na dan, want deze...

... die is niet meer te redden. Je ziet dat de naad van het stikken van de bies op de achterkant al door het puntje heen gaat, er is geen ruimte meer om hem krapper erop te zetten. En ik laat de bies op de voorkant natuurlijk netjes over dat stiksel heen vallen. Nou ja, een perfecte quilt bestaat niet. (hij was hiervoor ook al niet helemaal perfect meer hoor, dat jullie niet denken....)

Oh ik ga zo lekker slapen vannacht, onder mijn nieuwe quilt! Slaap zacht, droom lekker, ik ben zo vertrokken, zzzzz.....


Groetjes,


Merel

www.birdblocks.com

11 opmerkingen:

Elly (creatieveling Elly) zei

Hij is super geworden.
En zo wordt Amsterdam-Noord nog opgeleukt. Ik zou het er alleen zeker niet onbeheerd laten hangen, ha ha.
Je mag trots op jezelf zijn dat het is gelukt. Een affo in toch wel korte tijd.
groetjes Elly

katrien zei

Proficiat met je affo,heel mooi.

Hilde zei

Wow, heel mooi !!!
Je zit zo in dromenland onder deze quilt.

Desirée zei

Leuk, die quilt in de openbare ruimte. Move over 'planking'rage, het is tijd voor 'quilting'! :-)

Yvonne aka sommeke zei

BRAVOOOOOOOOOO!
Sliep ie goed?

inge zei

een prachtige affo Merel, neem je hem mee naar het weekend, wil ik wel eens bewonderen!

Anoniem zei

Hij is prachtig!!! Leuke foto's zo in de buitenlucht!

Groetjes,

Carla Beemsterboer

Marloes zei

Merel, wat een mooie quilt, en wat een prachtige buiten-fotoos heb je gemaakt!Ben je in juli open? Dan kom ik weer eens langs op een vrijdagmiddag...

Anoniem zei

Ik vind 'm echt prachtig!
Groeten,
Astrid

Marion zei

Nogmaals gefeliciteerd (dat had ik aan de telefoon al gedaan). Hij is echt goed gelukt. En slaap lekker!

Shirley zei

A quilt so nice, you had to show it twice... Uh three, four, five, six .......