zondag 1 mei 2011

Een feestelijke dag

 Wat een royale dagen, gisteren en vandaag. Gisteren natuurlijk 'het huwelijk' en vandaag Koninginnedag en dan ook nog van dat heerlijke weer. Beide dagen heb ik de feestvreugde voor mezelf nog aangevuld met lapjes! Gisteren heb ik er een ware quiltmarathon van gemaakt. Ik was de hele dag bij Marion, eerst om samen over de jurk te kwijlen :-) en daarna hebben we heerlijk samen aan de laatste Dollyquilt van de serie van Sarah Fielke gewerkt.
Ik laat alleen even dit zien:
Volgende week meer :-)

Ook heb ik een paar van deze blokjes gemaakt:
Je maakt een flying geese met slechts 1 naadje. Nee, heb ik niet zelf bedacht, het idee komt van een filmpje van 'the quiltshow' waarin Ricky Tims deze techniek voordoet (sorry ik heb even geen linkjes paraat).

Je ziet bovenin de foto het begin, een lapje ligt gevouwen tussen 2 achtergrondlapjes (het bovenste lapje ligt er nu nog even naast). Dan naai je de zijkant (onderste helft van de foto).
... en als je dan het gevouwen lapje openvouwt dan krijg je de flying geese te zien. Leuk simpel en effectief, daar houd ik van. Deze blokjes maakte ik voor een gezamenlijk project van een online quiltkletsgroepje waar ik lid van ben. Wel een leuk werkje, maar geen nieuwe UFO, ideaal :-)
Helaas (ahum) kreeg ik wel meteen een ideetje wat ik nog wil uitwerken met deze techniek, maar daarover binnenkort meer (hoop ik, want dan is het gelukt)

Na een heerlijke dag bij Marion ben ik 's avonds ook nog naar een andere Bee geweest, alwaar ik een heel aantal rondjes op de crash-test-dolly quiltte:

Vandaag heb ik van het zonnetje genoten (nee, ik ben niet de stad in geweest, een ander jaar misschien weer, vandaag genoot ik in rust), wat naar de festiviteiten op tv gekeken en lapjes uitgezocht:
Het werd weer eens tijd om de verzameldoos van reststroken uit te zoeken. Deze bewaar ik op kleur, want zo wil ik ze ook gaan verwerken, dus dan is het fijn om ze ook zo te kunnen pakken. Ik maak hiervan blokken op kleur.Ik houd namelijk wel van scrappy werken, maar voor mij is veel kleurig-scrappy dan net even te veel van het goeie, dus ik houd het - als ik scrappy werk - graag in een kleur. Daarom kan ik mijn scraps ook maar het beste op kleur bewaren :-)


Groetjes,


Merel

Geen opmerkingen: