zondag 1 mei 2011

Challenge deel 2

Gisteren was het berichtje al zo vol, dat ik over deze challenge maar vandaag bericht. Mijn uitdaging is om elke maand te quilten, met de machine wel te verstaan en op een grote quilt. Want het wordt eens tijd dat ik een quilt op mijn eigen bed kan leggen! Toen ik de challenge aanging was het nog winter en kon ik dus het quiltwerk op de flannellen log cabin aanvangen. Daar heb ik in de tussentijd dus ook een boel quiltwerk aan kunnen toevoegen. Maar nu het wat warmer is geworden, leek het me leuker om aan een zomerquilt te werken. Overigens is het gewoon ook prettiger om met dit weer even niet onder een hele hoop flanel bedolven te zitten. 

Daarom is het quilten van de Flying geese nu onderwerp van de challenge geworden, deze maand ben ik ermee begonnen:

Lange organische lijnen in de donkerblauwe stukken (2,25 meter lang, dus dat is best een eind). Eens kijken hoeveel ik er deze maand aan kan toevoegen. Allereerst wordt het deze week lekker druk: Woensdagavond heb ik weer met Marion afgesproken.
Dan wordt het donderdag een speciale dag: donderdag 5 mei 2011 zal de winkel gesloten zijn omdat we hem helemaal gaan omgooien! Er komt een hoop nieuw binnen en daarvoor ga ik ruimte maken. Het wordt donderdag dus een grote bende met heel veel rollen stof die overal en nergens staan. liggen en opgestapeld zijn, daarom lijkt het mij beter om maar een dagje gesloten te zijn.
Vrijdag ga ik dan de nieuwe dingen beginnen te scannen voor de website (de winkel is dan wel weer gewoon open hoor!) en de voorbereidingen voor zaterdag doen. zaterdag is 's ochtends de maandelijkse BB-Bee en 'smiddags de laatste Dollyquilt bijeenkomst van de serie van Dollyquiltjes van Sarah Fielke.

En dan zondag 8 mei 2011, dan gaan we met de bus richting de OEQC in Veldhoven! (er zijn nog een paar plekjes in de bus, dus als je ook mee wilt...kijk even op de website)
Weet je, ik denk niet dat er komende week veel van quilten terecht komt :-) Maar dat geeft niet hoor, daarna is vast wel weer eens een uurtje te vinden!

Vandaag werkte ik een groot deel van de dag in de tuin. Het is nu weer een beetje netjes, en er ligt weer een hoop uitgetrokken klimop (overblijfsels/overlopers van de buren) in het midden van het terras te drogen. En al dat gewerk in de tuin maakte dat ik ook nog een hele hoek in de keuken heb opgeruimd. En ik heb graszaad gezaaid voor de katten. Het zal mij benieuwen hoelang het duurt tot ik dit moet gaan afdekken:
Want ze zijn in staat om de eerste minisprietjes meteen soldaat te maken.

Een boek mag natuurlijk ook niet ontbreken:

Deze is ondertussen alweer uit. Je moet ervan houden, maar je nieuwsgierigheid wordt wel geprikkeld. Bij mij althans wel, ik wilde toch wel weten hoe het nu verder ging. En dan is de laatste bladzijde ineens op...

Nadat ik eindelijk een klosje roze en een klosje lichtblauw had weten te lokaliseren (ik naai eigenlijk altijd alles met een ecru of grijs, je ziet het garen toch niet) kon ik de broekjes voor mijn nic-nee afmaken.

Alleen het elastiek moet er nog in, maar ik denk dat als dat erin zit het er uit zal zien als een propje, dus eerst nog maar even een platte foto gemaakt :-)


Groetjes, 


Merel  

1 opmerking:

Shirley zei

Enige broekjes zijn dat geworden, je zou ze haast zelf dragen ;-). Veel plezier met het reorganiseren in de winkel, pas je op met sjouwen dat je geen overbelaste armen krijgt! En nu lekker verder quilten met de organische lijnen, ik ben heel erg benieuwd hoe dat er als affo uit ziet in t echt. Neem je hem mee naar Nieuwkerke?