maandag 9 mei 2011

Bijbenen

Even bijbenen: donderdag heb ik me samen met twee zeer welkome helpers behoorlijk in het zweet gewerkt, het was een heel gesjouw en georganiseer. Oude dingen eruit, nieuwe erin, en zorgen dat alles wat nieuw is gescand kan worden voor de website.
Vrijdag het scannen zelf en ook nog een levering van 9 dozen verwerken, ook hierbij had ik gelukkig een gewaardeerde hulp.

En nu ziet alles er weer netjes uit:


Anders, en ook weer niet. Sommige hoekjes zijn anders ingedeeld, de kleuren staan nog wel op ongeveer dezelfde plaatsen, maar met andere stoffen zien ze er heel anders uit. Andere dingen zijn wel weer verplaatst of anders gegroepeerd. Aangezien Anette ook heel veel heeft ingedeeld, zal het ook voor mij nog een beetje zoeken zijn in het begin :-)

Ik had wel een ontspannend bad verdiend, vond ik zo:
Tsja, dit is het enige dat past hoor in een badje bij mij, maar het is toch wel heerlijk. Kopje thee ernaast, geurig sopje erin, boekje erbij.

En wat las ik (en lees ik nog steeds):

Het is een geinig boek, en ik moet toch eens wat meer van mevrouw Austen gaan lezen. Ik weet niet of ik daarmee dit boek anders zou lezen. Het heeft vast wel invloed, maar ik heb niet het gevoel dat ik veel mis zonder deze achtergrond. Het Austen boek dat ik wel gelezen heb (...of heb ik nou alleen de film gezien?...) is al besproken en ik vond dat hoofdstuk niet heel anders lezen dan de andere, dus ik denk dat het meevalt. We leren per hoofdstuk ( en boekbespreking) een ander personage uit het boek beter kennen en dat vind ik een leuke opbouw van een boek.

Na het sjouwen op donderdag en het opruimen van vrijdag was er zaterdag de BBbee en de laatste dollyquilt bijeenkomst (waarvan ik helemaal vergat foto's te maken), dus ook dat was een lekkere drukke dag.
Ik zie nu dat ik hier niet eens een foto van mijn eigen dolly heb, maar wel wat the making of... foto's:

en de rand ligt klaar, kan je eens zien wat een verschil die naadjes maken:
Nu moet ik er voor de dollies-per-post deelnemers bij zeggen dat mijn versie dit keer niet de kleuren laat zien die in jullie pakketje zitten. Dit keer maakte Marion het quiltje in jullie kleuren, dus het blijft nog een beetje een verrassing.

Of dat allemaal niet genoeg is gingen we zondag ook nog eens met een touringbus richting Veldhoven alwaar we een hele leuke tentoonstelling bezochten. Ik heb 86 foto's gemaakt, maar ik laat er maar 2 zien, enigzins willekeurig:
Wuthering Heights heet deze, dat moet ik ook nog eens lezen....

en deze: een quilt of heel veel?
Je raakt niet uitgekeken, zo veel lieve kleine quiltjes en zoveel technieken, alles wat je maar kunt bedenken kun je hier zo'n beetje in terug vinden. Geweldig.

Vandaag heb ik alle integraal opgenomen uitzendingen van de Formule 1 van zondag gekeken, want ja, ik wil natuurlijk niets missen! Het was weer een heerlijke race, geen tijd om met je ogen te knipperen, of je had alweer actie gemist. Ik vond het inhalen met het DRS systeem vandaag net even wat al te gemakkelijk gaan, maar evengoed was het wel een heel leuke race om te kijken. En dat DRS gedoe bekijken ze toch per circuit opnieuw, dus dat zullen ze over 2 weken in Barca wel beter hebben ingedeeld, denk ik.

Pfoe, ik heb bijna al mijn regelmatige thema's in deze ene blogpost weten te persen, alleen de katten nog niet, nou die hebben dit weekend helaas erg weinig van mij gezien! Als ik niet oppas gaan ze zich binnenkort afvragen wie toch die mevrouw is die zo nu en dan verse brokjes neerzet :-) Daar gaan we wat aan doen hoor! Komende week elke avond vroeg op de bank met een kat op schoot, wat een straf :-)
En nu ik ook dit onderwerp heb behandeld ga ik afsluiten, tot de volgende keek (om nog maar eens een gedateerde TVterm te gebruiken, LOL)!


Groetjes, 


Merel

6 opmerkingen:

Ieke78 zei

Het ziet er gezellig uit in de winkel. Ik ga binnenkort echt een keer langskomen... Kijken wanneer ik een middag vrij ben...

Elly (creatieveling Elly) zei

Dat is een van de weinige boeken waar ik echt me doorheen geworsteld heb. Ik vond het een vreselijk boek. Elke keer was ik de draad van het verhaal kwijt.

Yvonne aka sommeke zei

Oooh Ooooh, je winkeltje ziet er weer toppie uit!
Leuke Dollyquilt en prachtige QTT-foto's!

katrien zei

Wat een werk heb je verzet in je winkel.
Leuk dollyquiltje.

Anita A zei

Hoi Merel, ik wordt al moe als ik het lees. Je hebt je voetenbadje echt wel verdiend!!
groet, Anita A.

Shirley zei

Wat een plaatje is de winkel, mooi zo met al die kleurtjes als een kleurencirkel. Geniet maar van de races, een goed boek, een voetbadje en quiltjes, katten missen je pas als er geen eten of drinken meer te halen valt, 't zijn net pubers, come to think of it.haha