dinsdag 15 februari 2011

BLOM deel 2

 
Tulp. Het wordt tijd dat de tulpjes weer boven de grond komen, vind je niet. kom laten we ze aansporen en een blokje met een tulp maken!
Hier kun je de mallen downloaden.

Je ziet dat je 6 blokjes op je printje hebt, zo kun je er direct 6 maken, als je het meteen op speciaal Paperpiecing-papier print. Dit is fijn dun papier, dat makkelijk achter je blokje wegscheurt, maar ook goed in de printer te voeren is.

Een mogelijke layout:

Naai 4 blokjes geschakeld in een blok en je ziet een heel ander blokje ontstaan. Ik heb hem hier met 6 geschakelde blokken getekend, maar maak hem zo groot als je wilt! De borders in dit plaatje zijn afgewerkt 2 cm, dus knip hiervoor 3,5 cm of liever iets meer. Na het quilten kan je ze dan op de juiste breedte snijden.

En dan kan je de blokjes ook leuk zo verwerken:

In dit quiltje blijven de blokjes wat verder uit elkaar met de sashing-stroken (tussenstroken), deze zijn 2 cm breed, dus knip hiervoor 3,5 breed. De stroken voor de buitenrand zijn dezelfde breedte. Doe de tussenstroken bijvoorbeeld in het groen.

Zelf ben ik er nog niet aan toegekomen. Ach dat doe ik nog wel even tussendoor, dacht ik. Maar ik vergeet dan altijd dat ik tijdens en na zo'n beurs als een lappenpop op de bank lig, na het eten :-). Op zaterdag waren we uit eten geweest, en was ik zelfs pas om 9 uur thuis.



Groetjes,

Merel


www.birdblocks.com

1 opmerking:

Shirley zei

Enig blokje, heb deze al eens in een quilt gebruikt, vrolijk ding.