dinsdag 21 december 2010

A tale of 2 kitties, deel 1

Gisteren vertelde ik over mijn alfabetspeldjes. Ik heb ze nodig voor een patroon waarin allerlei lapjes moeten worden gesneden en alle stukjes worden met de letters van het alfabet aangeduid. En ondanks dat het niet zo'n ingewikkeld patroon is, heb ik toch bijna het hele alfabet nodig! Alle kleurtjes stofjes hebben namelijk ook hun eigen letter.

Het gaat over het volgende patroon (je kunt het downloaden op de website van Red Rooster):

Ik ga deze quilt maken (correctie: ik ben al bezig), natuurlijk met een paar kleine aanpassingen, want ik blijf natuurlijk een beetje een eigenwijs meisje, dus ik heb wat kleurtjes gewisseld. En ik denk dat ik er met de randstof die wel in de stoffenserie zit (en ook heel leuk is!), maar in het patroon niet gebruikt wordt, nog twee randen boven en onder ga zetten. Daardoor wordt de quilt bij mij ongeveer 1,5x2 m in plaats van ongeveer 1,5x1,5 m. Nou ja, ik weet het nog niet zéker, maar ik denk het toch wel... (ik vind een quilt van 150x200 cm leuker, mooi éénpersoonsbed maatje)

Begin 2011 komen de stofjes in de winkel. Je kunt je vanaf nu voorinschrijven voor het patroon (in het Engels en in inches), inclusief stofjes. De quilt wordt 60 inches square (dus ruim 1,5x1,5 m). Het gehele pakket kost € 64,=. Graag opgeven per email (info apestaartje birdblocks punt com).
N.B. het pakket bestaat uit ruim 4 yards aan stof en is inclusief alle stoffen voor de voorkant en de afwerkbies.
(Dit is ruim voldoende, ik heb voor mezelf meteen de stroken gesneden die je werkelijk nodig hebt, en vraag me dan af waarom er voor sommige stofjes 4x zoveel wordt gerekend. Maar het zal wel zo zijn dat ze minimaal 1/8 yard of 1/4 yard willen voorschrijven, ook als je maar 1 1/2 inch nodig hebt....)

Hier liggen alle gesneden lapjes klaar (met hun speldjes, LOL):

Die paneeltjes zijn echt heel lief! Ondeugende katten, met een quiltje aan de waslijn en bolletjes wol, die overal opduiken.



Ik ben begonnen met het maken van de nine patches. Van strookjes van 1,5 inch maak je 3 inch nine patches. Zo klein werk ik niet zo vaak!

Volgende keer zal ik de paneeltjes verwerken en wat beter laten zien!

Groetjes, 


Merel 

4 opmerkingen:

Elly (creatieveling Elly) zei

Leuk patroon.
Zeg: krijg je de speldjes er genummerd bij? LOL

Marion zei

Ooh, een goed begin Merel! Ik vind dit wel zo'n schattig quiltje, en Bennie ook!

Yvonne aka sommeke zei

Hé bedankt voor de download tip. Dat downloaden ging snel .... ga je met grote belangstelling volgen! ;-)

Shirley zei

Oh Merel, dit is hem helemaal he, zo schattig, daar gaat Thorgal vast blij mee zijn, zo voor boven zijn bedje. Liever te ruim stof dan te krap hoor, dat is zo'n armoede!