dinsdag 23 november 2010

Niets gedaan!

Ha, dat is natuurlijk niet waar, ik heb heel veel gedaan afgelopen weekend, maar niets quilterigs dat ik kan laten zien :-)

Zondag ben ik met Elly(klik) de hele dag bij Anke (geen blog, voor zover ik weet) geweest om de dames machinaal quilten bij te brengen. Het was heel erg gezellig, maar thuisgekomen bleek ik kapot. Geeft niet, want ik vond het leuk om te doen en volgens mij vonden zij het ook leuk en leerzaam, maar poe poe, ik heb 's avonds alleen nog maar lekker op de bank gezeten met een klasiek muziekje op de achtergrond, een pot thee onder handbereik, en een schaaltje snoepjes, chocolaatjes natuurlijk. Twee katten tegen me aan gedrapeerd en een boek onder handbereik en de laptop op schoot. Nee ik lees niet tegelijk een boek en de laptop, maar zo hoefde ik niet meer op te staan om iets anders te gaan pakken als ik geen zin meer had in surfen :-)
Oh ja en ik heb nog even de babies die ik van Elly kreeg op de aarde gezet. Een flappencactus (uhm, cactus flappiatus hollandicus, geen idee) moet het worden, nu zijn het nog enigszins ondefinieerbare miniblaadjes:

Eens kijken of deze mini's tegen een erg hard leven kunnen, want ik ben niet zo'n ster met planten. (ze hebben geen stem hè, katten zijn zo gemakkelijk, die mauwen en dan vergeet je ze niet, AAAHHH, zielig). Elly is er van overtuigd dat ik binnenkort een vensterbank vol van deze gevallen heb. Nou het staat wel leuk, en zo'n randje met babies die zich langs de rand van een blad ontwikkelen ziet er erg leuk uit, vond ik. (tsja en toen ik dat zei, kreeg ik dus meteen een handje mee, LOL)

Maandag had ik het HH weer eens op het program (houd dat nou nooit op?), en een heleboel boodschappen-klusjes, dus ik wist van te voren al dat ik geen tijd meer over zou houden om iets quilterigs te gaan doen. Bovendien wilde mijn boek uit (!) dus daar heb ik me mee ontspannen. Phoe, het was wel een emotionele dit keer. 'the love verb' van (ene mevr.) Green.

Tijd, kan je dat ook kopen? is hier een veel gehoorde uitspraak. En men vraagt zich soms ook af hoe het komt dat ik zo veel gedaan krijg...
Hier kan je een tip lezen hoe je van kleine momenten iets kan maken. Het is dan wel geen tijd kopen, maar als je het gratis kan krijgen is het toch veel beter?
Ik gebruik deze methode ook en krijg daardoor heel veel gedaan. Bijvoorbeeld ik kijk naar een tv programma (en dat komt nog maar zelden voor), dan zitten daar vaak ellenlange reclameblokken tussen. Daarin zit ik iets te doen. Snijd de mallen of lapjes voor een blok, en doe ze bij elkaar in een gripzakje. Zo kan je heel wat blokjes voorbereiden die dan 'panklaar' liggen voor het volgende snippertje tijd om ze in elkaar te zetten, wat dan zo gebeurd is. Als je maar niet op zoek hoeft naar wat te doen (kijk op je lijst, eerst gaan zitten bedenken wat je eens kan gaan doen kost ook tijd, dus doe dat 1 keer en schrijf het op), en alle materialen die je daarvoor nodig hebt, bewaar die bij elkaar in een opbergdoos, zodat je alles zo bijeen hebt.
Ik heb hele quilts gemaakt in de reclameblokken van bijvoorbeeld Grey's Anatomy (dat volg ik al een tijdje niet meer, waarom, kweenie, het is uit mijn ritme geraakt en nu weet ik niet eens meer wanneer ze het uitzenden). Het is echt het proberen waard. Het is zo fijn als je een pakketje met voorgeknipte stukjes hebt liggen en meteen kan gaan naaien zonder dat je nog alles moet voorbereiden, stofkeuzes moet maken enz. En het voelt zo lekker voldaan dat je in die verspilde tijd iets leuks hebt gedaan :-)


Groetjes,


Merel

www.birdblocks.com

3 opmerkingen:

Yvonne aka sommeke zei

Haaa nu weet ik het! Ik mis die reclameblokken want ik kijk zelden TV :-(
Ik zal die link eens goed bestuderen! Thx!

Elly (creatieveling Elly) zei

Goh, was ik zo vermoeiend? LOL
Ik ben gek op de reclameblokken, dan kan ik afwassen of even naar de wc, even mijn mail nakijken (ja sorry, ik ben tv verslaafd). en als ik dan een keer naar bijv België kijk op canvas, dan mis ik echt de reclameblokken.
groetjes Elly

inge zei

oooh elly, ik ben zo blij dat wij geen reclameblokken hebben, ik ben ook tv verslaafd!