maandag 18 oktober 2010

Vorig weekend

Gisteren had ik eindelijk even tijd om mijn quilttas uit te pakken van vorig weekend. Jullie hebben het ondertussen vast al geraden of op een van de andere dames hun blog kunnen lezen. Vorig weekend was ik in België op quiltweekend! Oh girlz, wat is dat toch heerlijk, een heel weekend lang niets anders doen dan quilten en gezelligheid met like-minded people. En het was nog heerlijk weer ook, dus zo nu en dan een korte onderbreking voor een paar stralen zon.

We hebben een geweldig goed georganiseerd weekend gehad, waarin we werden verwend met lekker voor ons klaargemaakt eten, heerlijke snoeperijen en heel veel cadeautjes, wat een verwennerij! Een ieder die hiervoor zorgde bedankt!

Ik heb tijdens het weekend eigenlijk vergeten foto's te maken. Alleen tijdens de show-and-tell en die zijn niet zo goed, want ik zat aan de zijkant. 

Daarom heb ik vanmiddag maar een fotosessie in de tuin gedaan om te laten zien waaraan ik allemaal heb gewerkt.

Zo zie je alles in een plaatje.

Je ziet daar links de dollyquilt die ik zaterdag al liet zien. Ik ben op het weekend niet zo ver gekomen met dit quiltje, maar ja hij moet er natuurlijk wel bij op de foto, want ik ben er daar mee begonnen.


Daarnaast het dollyquiltje van vorige maand, waaraan ik lekker heb zitten handquilten. Ik moet altijd opletten dat ik verschillende soorten werk afwissel, houding en hoe ik mijn handen gebruik is altijd belangrijk, afwisselen tussen hand- en machinewerk helpt daarbij heel goed.



Het dollyquiltje van vorige maand, waaraan ik lekker heb zitten handquilten. Rond alle applicaties, en de volgen heeft een tak gekregen om op te zitten :-)


Nou dit is een veelzeggende foto, niet waar :-) Hierin zit het project dat ik red squares noem. Een one-patch quilt met afwisselend effen (rode) lapjes en printjes in alle kleuren van de regenboog. Dit zijn allemaal lapjes die nu per twee aan elkaar zitten (nog lang niet alle hoor!). Ik gebruikte ze als zogenaamde leader/enders, dus tussen de andere werkstukken door naaide ik, steeds als ik het andere project onder de naald vandaan wilde hebben, twee vierkantjes van dit project aan elkaar. Binnenkort gaan ze een keer via de strijkbout (LOL) op de designwall en dan kan ik ze veel beter laten zien!


Ook de Roosquilt had ik mee om op een relaxte manier de avond te kunnen eindigen, lekker een stil werkje, met het handquilten van een stukje rand. Beginnen en eindigen van de dag vind ik het lekkerst als ik een handquiltwerkje kan oppakken, nou ja en daarna dan een boek op mijn kussen :-)

De flying geese stroken had ik mee om tijdens het kletsen een klusje te kunnen doen waar ik nou eens echt geen fouten bij kon maken. En dat is gelukt, de zijstroken zijn nu vrij van paperpiecing materiaal, dus nu kunnen ze aan de top worden genaaid. Daarna zal ik de rest weghalen achter de driehoeken. (wat er daar bij de buren in de tuin ligt, ik weet het echt niet)


Ik mocht van mezelf ook iets nieuws beginnen, dat had ik al voorbereid door alle vierkanten alvast te snijden. Dit is een lekker vlot project om aan te werken, het groeit onder je handen, en zo snel, heerlijk om aan te werken en de voortgang te zien. Iedereen riep dat ik die binnen het weekend wel af ging krijgen, maar ja ik wil ook graag nog wat verschillende dingen doen hè! Bovendien wordt ook dit een grote éénpersoons, dus je moet ook niet overdrijven hè. Ik zal ik de loop van de week laten zien hoe je dit maakt (niet moeilijk, wel lekker veel effect!) Je ziet twee stukken, want ik ben op het midden gestopt met stroken aan het grotere stuk zetten. Ik maak eerst twee stukken (omdat dat wat handelbaarder is) en die zet ik dan later aan elkaar.


Hier is weinig aan veranderd, zou je zeggen, maar ik heb hem op het weekend gesandwicht lekker een paar tafels tegen elkaar en eens niet op de vloer hoeven kruipen. Dat ga ik zeker onthouden, sandwichen in een jeugdherberg met ruimte en ruim voldoende tafels is echt heel prettig met zo'n grote lap. Dus al ziet het er niet uit als veel werk, ik ben toch blij dat die fase is gedaan. Je ziet geen rijgdraden of (veiligheids-)spelden, want ik vind het sandwichen met spraylijm de prettigste manier. Er is geen andere manier waarop de lagen zo totaal (op elke vierkante millimeter) aan elkaar zijn verbonden, het kan gewoon echt niet meer verschuiven.


Al met al een supergezellig weekend met een hele hoop productie. Je kunt over het weekend ook lezen bij Katrien, Inge, Yvonne, Shirley, Marina, Miranda, Guute, Judith, Berna, Marion en Hilde volgens mij hebben de andere aanwezigen geen blog, maar ik kan er eentje gemist hebben! Op naar volgend jaar!

Dít weekend heb ik niet veel meer gedaan dan het HH (inhalen van vorige week), bij mij broer en schoonzus foto's kijken van hun vakantie in Indonesië en de Formule 1 race van vorige week (die uitgebreid was opgenomen) afkijken, wat heerlijk is dat toch ook! Ook nog wat genoten van het zonnetje en mijn arm wat rust gegund. Volgende week hoop ik weer te kunnen vlammen, LOL

Groetjes, 


Merel  

4 opmerkingen:

katrien zei

Wat een productie hé,je hebt wel heel wat gedaan.

Hilde zei

ja, je bent productief geweest in het weekend, we zagen je met allerlei quilts bezig en dat werkte inspirerend.
Groetjes

inge zei

dat was een productief weekend ;o)

Birgit zei

Wat een leuke variatie aan projecten. Hopelijk heb er ook baat bij om je gezondheid op peil te houden.
Groetjes,