donderdag 23 september 2010

Zomer of herfst?

Is het nu zomer of herfst? Deze foto laat een dolfijn in een prachtige blauwe lucht zien.

Bij de buren staat een roos in volle bloei, en ook dit bloemetje:

Bij mij in de tuin is het al vollop tijd om te oogsten:
vlierbessen...
... en bramen, de pruimen hebben wel gebloeid, maar er zat dit jaar geen vrucht aan. Dat oogsten laat ik overigens aan de vogeltjes over hoor. Die bramen hebben ze trouwens wel verdiend, want die hebben ze (waarschijnlijk) zelf gezaaid, die had ik vorig jaar nog niet.

Maar ook deze jongens zijn fanatiek aan het oogsten:
Hoe langer je kijkt hoe meer je er al ziet zitten, dus ik heb maar niet al te lang gekeken :-)
Er zit ook zo'n dikkertje vlak voor mijn voorraam, die bekijk ik wel eens van dicht bij ('veilig' achter glas, LOL) en dan zie ik 8 poten (natuurlijk) maar voorop zitten ook nog twee kortjes, waarmee hij allerlei hand/poot-achtige dingen doet. Hebben spinnen misschien stiekem 10 poten? De snelheid waarmee een prooi wordt ingeweven is trouwens fenomenaal, er komen meerdere draden spinnezijde tegelijk uit z'n achterkant die hji dan met twee poten tegelijk om en om naar de prooi brengt, die hij met weer een ander stel poten ronddraait en als het dan klaar is hangt hij de prooi in het midden van het web, als een soort kerstbal...
Tsja het zijn mijn vrienden niet hoor, spinnen, ik zeg altijd mijn dierenliefde gaat tot en met 4 poten, en daarboven houd ik het voor gezien. Eén uitzondering: 0 poten, daar ben ik ook niet dol op. Flippers, dat mag dan weer wel!

Ondertussen zit ik lekker een rand van de Roos quilt te quilten, maar het is zo saai om daar steeds foto's van te laten zien. Nou OK binnenkort dan, maar eerst nog een stukje verder quilten...

Groetjes, 


Merel

2 opmerkingen:

Yvonne aka sommeke zei

Ik griezel van spinnen en ga dus echt niet kijken wat ze met poot 9 en 10 doen, néé, ook niet vanachter het glas! Uûûûûrgh!
Liever je Roosquilt hoor!

Shirley zei

In de garage vlak naast de deur zat er gisteren eentje van wel 5 cm groot, en hij had zijn pootjes niet eens gestrekt! Nou, ik wel bijna, ik schrok me lam! Even later was hij verdwenen, hopelijk is-ie naar buiten gegaan.
mmmm lekkere chocoladetaart, er was zeker extra veel uit te likken? ;-)