zaterdag 4 september 2010

Sfeerfoto's

Je ziet op diverse blogs altijd van die mooie sfeerfoto's van de affe quilts voorbijkomen. Ik heb het ook eens geprobeerd,...... want ... ik heb een AFFO!


Bankhangen...


Met 'mij' erop :-)


Te klein voor de picknicktafel...


Stoer in de haven...


De korstmossen zijn in kleur :-)

Dit weekend gaat ie de wasmachine is, mij benieuwen hoe de textuur dan wordt.


Wat is dit nu? Hi, hi, dit is mijn volgende experiment. Ik heb al een paar soorten gedaan. Maar wat is het? Nou kiemgroenten. Je neemt zaden of bonen en die laat je kiemen en dan eet je ze op. Ik heb het al gedaan met groene linzen, tuinkers (heel bekend, maar ik heb het dus zelf gekweekt) en mungbonen. Mungbonen, kennen we die? Nou ik had er nog nooit van gehoord, maar als ik zeg hoe de kiemgroente heet die uit mungbonen groeit, dan weet je het vast, dat is namelijk taugé! Zelfgemaakt dus. Je ziet in het schaaltje zitten helemaal niet zo veel zaadjes, want als ik het vol zou doen, dan kon ik er dagen volledige maaltijden van eten en het groeit hard, dus niet te veel tegelijk.

De groene linzen geven een kiem die heel erg lijkt op taugé, ook lekker fris en een heel klein beetje wrang. Een lekkere toevoeging in een salade of op oosterse gerechten, eigenlijk bijna altijd lekker (en gezond) als bijgerecht. De zaadjes die je hier ziet zijn van broccoli, dat schijnt een echte vitaminebom te zijn, dus als jullie me volgende week in Deventer zien stralen van gezondheid, dan weet je hoe het komt :-)

In restaurants krijg je vaak een gerecht decoratief afgemaakt met van die knalroze/paarse kiemen, decoratief, lekker en gezond. Zal ik je een geheimpje vertellen, dat is het begin van bietenplantjes, kiemen van bietenzaad dus.

Groetjes,


Merel

www.birdblocks.com

4 opmerkingen:

Yvonne aka sommeke zei

Mooie sfeerfoto's met een prachtige quilt!
En smakelijk!

Berna zei

Was je niet bang dat je quiltje het water in zou waaien?
Je waszak is leuk geworden. Beter dan een ongebleekt katoentje.

Birdblocks zei

Jaa, dat was al als een filmpje door mijn hoofd gegaan, maar het was écht windstil, en bij die korstmos foto stond ik heel dicht bij. Ik vroeg me zelfs ook af of mensen me echt geschift zouden vinden als ik er achteraan zou springen... (ik vroeg me ook af of ik dat zou doen, of dat ik huilend naar iemand met een bootje of lange stok zou gaan zoeken, LOL )

groetjes, Merel

Inge Slaats zei

Hihi Merel, ben je lekker met je mooie Affo door de buurt gaan sjouwen, op zoek naar sfeervolle plekjes????? Nou, het is gelukt hoor, prachtige plaatjes van een mooie quilt!
Leuke waszak ook.

Groetjes,
Inge (die ook maar eens een reactie schrijft....LOL)