zondag 28 februari 2010

Roos en hartjes

Vandaag liep Roos een beetje onrustig door het huis te steerten, Thorgal (mijn andere kat) lag namelijk in haar lievelingsmandje op de kast. Ze liggen nu eenmaal graag hoog... Maar ja dat onrustige gedoe vaan haar is ook maar niks, want ze loopt je dan steeds voor de voeten en wil wel aandacht, maar niet kroelen of wat ik ook allemaal nog meer probeer. Dus wat te doen...

Nou simpel:

Haar quiltje neerleggen natuurlijk. Ze sprong er meteen op en ging lekker liggen!

Nu zou ik natuurlijk heel stoer kunnen zeggen dat ik al bijna klaar ben met de hartjes, kijk maar je ziet bijna geen lege vakjes meer. Maar ik zal het maar eerlijk bekennen: Roos ligt heel toevallig precies goed, want je ziet juist alle al gequilte hartjes, acht stuks. Dus bijna op de helft. Maar ja, met zo'n bivakkerende kat erop kan ik natuurlijk niet doorwerken....
Nog bedankt voor jullie suggesties voor een quiltpatroon voor in de randen, maar kattepootjes ga ik niet doen, want er zit nog een quiltje aan te komen, met een kattenprint en daarop staan ook al kattepootjes. De hartjes in de rand herhalen zal ik eens gaan schetsen, zal het dan niet al te harterig worden?

Vandaag na het uitgebreide ontbijt (nou ja om 12 uur hoor), ben ik lekker met mijn boek naast Roos-op-de-quilt op de bank gekropen, ik mocht zowaar mijn voeten eronder steken. Ik merk amper dat de tijd verstrijkt. De theepot blijkt ineens leeg, en dan, als ik de laatste bladzijde bereik, is het ineens kwart over drie. Nou ja, het was toch al niet zo'n uitnodigende dag om uren buiten te gaan lopen met die regen.
Welk boek hield mij dit keer in de greep? Weer een chicklit: Eenmaal andermaal, verliefd van Jill Mansell. Best wel verslavend, ook van deze schrijfster zal ik andere titels gaan opzoeken.
Daarna heb ik nog wel allerlei aan nuttigs gedaan hoor, ik heb helaas die HH-kaboutertjes nog niet gevonden.Dit alles onder begeleiding van een paar heerlijke CD's uit de oude doos: Jimmy Somerville's The singles collection, Sinéad O'Connor's Universal Mother, Acda en de Munnik (natuurlijk kunnen die niet ontbreken, en dus niet alles uit de oude doos) met Jou leven lang bij mij en nog maar eens een Ierse band: Clannad met de CD Magical Ring.
Morgen meer muziek uit de oude doos, want ik kwam nog een paar jummie plaatjes tegen, en natuurlijk de Flying geese update!


Groetjes,

Merel

Geen opmerkingen: