donderdag 3 december 2009

Laptop hoes update


Gisteravond begon ik pas laat (half tien) want er moest (LOL) eerst nog een spelletje gedaan worden. Dit keer zijn we begonnen met het voor ons nieuwe spel Carcassonne, wat natuurlijk al een bekend en geliefd spel is onder velen, maar wij hadden het vorige week pas gekocht. Het fijne van dit spel is dat het ook goed gespeeld kan worden met z'n tweeën en dat het niet minder spannend wordt, of dat je een soort dummy bij moet spelen.
Het is een leuk spel, want de regels zijn heel simpel, maar er zit ontzettend veel tactiek en timing in. Helaas heb ik beide potjes verloren, maar ja het is nog even zoeken naar de juiste tactiek. De winnaar kreeg zelfgemaakte chocoladepudding en de gene op de tweede plaats ook (LOL, tsja, wat moet je als je verliest)!


Toen ging ik toch nog even naaien, ik heb het boek: intuitive color and design als uitgangspunt genomen. Ik wilde graag met deze techniek(-en) gaan werken, maar ik zag er een beetje tegenop, omdat je alles los moet laten, niet meer strak langs een liniaal, maar vrij. Ik ben dol op log cabins, dus ik heb gekozen voor de liberated log cabin.
Onzeker zijn is niet nodig, want het is ontzettend leuk om te doen en helemaal niet moeilijk. De eerste foto is van de eerste lapjes. Daar zijn deze blokken uit gekomen (ik heb er twee tegelijk gemaakt).
De blokjes zijn nog niet af, want nog niet groot genoeg, maar het was ineens wel al 12 uur, dus tijd om mijn nestje eens op te zoeken. Ik maak er twee, omdat ik dan kan kiezen welke ik het leukst vind om voor het hoesje te gebruiken. Oorspronkelijk had ik ook nog een andere kleurcombinatie bedacht voor de andere kant van de hoes. Maar ik denk dat ik deze blokken allebei leuk genoeg vind om te gebruiken en de andere kleurcombinatie (paars, blauw en zeegroen) ga ik lekker voor een ander klusje gebruiken, wieweet ook wel met zo'n vrije techniek!


Groetjes,

Merel

www.birdblocks.com

1 opmerking:

Eva zei

Leuke laptophoes, bedankt voor de inspiratie.