dinsdag 10 november 2009

Spelletjes

Dit weekend stond in het teken van weer een paar boeken die graag snel uit wilden, ah, zo zonde van mijn quilttijd LOL, maar ja de boeken willen nu eenmaal ook wat aandacht. Ik ben bang dat er nog wel eens een boek langs zal komen hier. Dit keer waren het: de generatie 1000 euro, wat heel herkenbaar is en lekker (snel) wegleest. Een boekje van Dolf Jansen met columns en het boek: Volgens hem, volgens haar. Dat ik van mijn lief kreeg omdat er een kat in voorkomt (helaas gaat die in het eerste hoofdstuk dood, maar daarna krijg je een heleboel hoofdstukken met toen (terug in de tijd) dus kunnen we toch nog een beetje van de kat (Disco, heet ze) genieten). Daarin ben ik nu zo'n beetje halverwege. (Sorry, maar ik heb de schrijvers even niet paraat.)

Daarnaast heb ik ook nog wat gezellige tijd doorgebracht met het spel Alhambra en mijn lief. We kenden het spel beide nog niet. De eerste keer won ik (met 21 punten verschil), wat natuurlijk kwam omdat mijn lief nog moest ontdekken wat voor tactieken hij moest gebruiken (ja, dat gold natuurlijk ook voor mij, maar ja, je zal maar een smoesje nodig hebben hè). Dus toen we het een tweede keer speelden, werden er aan de overkant allerlei tactieken doorgedacht en uitgevoerd. Het heeft hem niet heel erg geholpen, het tweede potje won ik met 19 punten verschil. Daarna zijn we maar bridgehandjes gaan oefenen :-D


Gelukkig heb ik nog wel een beetje tijd gevonden om te quilten: Walking on sunshine is nu voor ongeveer 2/3 gequilt, hij wordt hier aan een inspectie onderworpen door één van mijn twee trouwe helpers: Thorgal. Gelukkig kan ik melden dat ik minder dan twee derde klaar had toen ik opnieuw mijn spoeltje moest wisselen, dus ik weet zeker dat ik nog een keer moet (altijd fijn als je spoeltje op is, not).


Daarnaast heb ik gisteravond, nog wat verder gequilt aan het schaakbordje. Dit keer na een paar pionnetjes de koningin aangepakt. Dat viel me eigenlijk mee, ik zag erg tegen die dame op, maar ze is er mooi uitgekomen vind ik zelf. Met al die bandjes, punten en de bolletjes op de punten. Die bolletjes wilde ik heel graag uit minstens 5 steekjes laten bestaan, omdat ik bang was dat vier steekjes zo hokkerig/vierkanterig zou worden. En het is gelukt, vijf ministeekjes op een cirkeltje van ongeveer 4 mm doorsnede!
Toen nog even afwachten of het er ook mooi (en herkenbaar) uit zou zien als de afteken-lijntjes eenmaal weg waren. Dus die avond nog even de blauwe lijntjes met wat water weggetoverd. Kijk hier het resultaat:


Ook hierbij weer een helpende poot van Thorgal, die het presteert om onder de quilt op schoot te kruipen en stug te blijven zitten, wat er boven zijn hoofd ook gebeurd (helaas kan ik hiervan niet echt een foto maken). Hij probeerde de hele tijd kopjes te geven tegen mijn hand, heel fijn, iets minder productief, maar ach, zo gezellig. En toch weer een paar steekjes weten te doen dit weekend!

Groetjes,

Merel

www.birdblocks.com

Geen opmerkingen: