woensdag 4 november 2009

Quilting away

Poef, waar blijft de tijd, nou daar ging weer een pufje. Het is alweer woensdagavond en ik moet jullie nog bijpraten over het weekend! Zoals altijd ging er weer veel tijd zitten in alles wat moet en daarna had ik bijna geen zin meer om iets (leuks) te gaan doen. Maar, omdat ik weet dat ik er vrolijk van word als ik het tóch doe, ben ik achter mijn naaimachine gekropen. Eerst een minuutje om nog één oefenlap te doen:

Toen eindelijk het echte werk, ik wilde maar een klein stukje, écht eventjes maar... Alleen even om los te komen en te zien hoe het groene garen het doet op de top, maar ja met zo'n eindeloos doorgaand patroon is het gewoon zonde om 'zomaar' ergens midden in te stoppen. Gelukkig kwam daar het moment, waar machinemensen zoals ik meestal een hekel aan hebben.... en waar ze nou eens echt iets op moeten vinden bij de machinemakers!....


....


gok eens?.....




.....


ja, juist ja: spoeltje leeg!

Ha, mooi moment om te stoppen. Ik had nog mazzel dat ik zoveel oefenlappies had gemaakt, zeg maar, anders was ik nu nog aan het quilten (ahem). Eens even kijken, toch zo'n uur anderhalf uur achterelkaar bezig geweest (wel even een rondje lopen tussen door hè!) en dit is het resultaat:

(ik zet hem maar even op extra groot,dan kan je ook daadwerkelijk het quiltwerk zien). Als ik het voorzichtig inschat zo ongeveer 1/3 gequilt, dus nog 3-4 uurtjes quilten (denk om die pauzes!) en hij is klaar. Jeuy.

Vandaag was het gezellig hier op de winkel, want zij en zij kwamen even langs, wat toch een beste reis is vanuit Eindhoven/Veldhoven. Het was heel gezellig en we hebben wat leuke dingetjes uitgezocht, onder anderen voor het winter memories project waar je op haar blog over kunt lezen.


Groetjes,

Merel

www.birdblocks.com

3 opmerkingen:

Inge Slaats zei

Hé Merel, wat een leuk blog en wat leuk dat je zusje en mij hebt genoemd. Het was inderdaad supergezellig en we zijn helemaal blij met onze aankopen. Morgen ga ik een logje schrijven, ik ben nu een beetje moe LOL. Ik heb een paar leuke foto's, ook van jou, morgen te bewonderen op mijn weblog.

Enne......je quilt is hartstikke leuk, daar wordt een mens nou vrolijk van!

Groetjes,
Inge uit Eindhoven

Erna zei

Het ziet er al leuk uit op je blogje. Leuk ook de linkjes naar ons.

jitske zei

Merel je hebt helemaal gelijk er moest een machine bestaan waar je onderin gewoon een volle klos garen doet zodat je uren door kunt gaan .
groetjes Jitske