maandag 2 november 2009

Quilten van Rood/groen


Vorig weekend heb ik helaas niet zo heel veel kunnen doen, maar dat was verwacht. Ik kwam er alleen aan toe wat oefenlapjes te quilten. Ik wil deze top graag quilten met grote spiralen, want dat geeft een mooi contrast: ronde vormen tegen alle rechte lijnen van het patchen. Dit patroon had ik nog nooit gequilt, dus eerst maar even kijken of ik het wel zo leuk vind om te doen.


Ja, het lukte aardig. Maar mijn oefenlapjes zijn te klein, want ik wil deze vorm eigenlijk op een grotere schaal toepassen en ik wil echt eerst zien of het me dan ook lukt, zonder dat ik het moet gaan zitten uithalen als het me niet bevalt. Dus morgen nog een tweede stapel oefenlappen aanvallen. Ik hoop wel dat ik dan ook nog aan wat quilten op de echte sandwich toekom!


Op deze foto zie je me gebruik maken van twee speciale materialen:
- de quilthalo (de rode ring op de sandwich), en
- de SewSlip (R) (de witte onderlegger)

Tevens maak ik bij het quilten altijd gebruik van speciale quilters gloves, dat zijn handschoentjes die meer grip geven op de sandwich. De SewSlip zorgt er voor dat er zo min mogelijk weerstand met de ondergrond is en de quilt halo geeft ook grip op de sandwich en maakt dat je beter kunt sturen. Deze artikelen zijn bij Birdblocks te bestellen.

Groetjes,

Merel

www.birdblocks.com

Geen opmerkingen: