vrijdag 18 september 2015

Over de Singer Featherweight dag

Ik droomde er al een tijdje over om eens zoiets te organiseren, toen Francis ineens de winkel binnenkwam stappen. Nu zitten de meeste Singer Featherweight liefhebbers meteen op het puntje van hun stoel bij het vallen van die naam. Die kennen Francis wel! Maar ik ben bang dat als ik haar de Featherweight queen noem, dat ze gaat pruttelen. (see what I did there ;-)  )

Anyway zij is zich nog van geen kwaad bewust, lekker aan het snuffelen in de winkel. Ik spreek haar aan en nu, een paar maanden later, kan ik het resultaat van ons gesprekje aankondigen:

We hebben 10 oktober 2015 afgesproken voor de :

Featherweight dag bij Birdblocks!



In de ochtend gaan we leren hoe het 'dagelijks onderhoud' van de machine werkt. Oliën, schoonmaken enzovoort. Maar ook het werken met de machine komt aan bod, instellen draadspanning en spoeltjes spoelen (daar zit ik zelf altijd een beetje mee te emmeren, stom hè). Geheel interactief, dus je kunt ook vragen stellen. (Echter je machine moet wel werkend zijn, er is geen tijd voor groot onderhoud of om op 1 machine te focussen en die uit elkaar te halen om 'dieper' problemen op te snorren. Daarvoor kan je Francis altijd benaderen om een losse afspraak over te maken)

Na een door ons verzorgde broodjeslunch

gaan we in de middag echt met de machientjes werken en maken we een mooi naaietui wat op ingenieuze wijze in elkaar wordt gevouwen. Nadat je het eerst met je FW hebt genaaid natuurlijk! Het is een leuk tasje met allemaal zakjes en vakjes en knoopjes en dingetjes (ik hoop binnenkort een foto te kunnen laten zien, oh wacht je kunt op Francis haar blog een plaatje zien van het prototype!)

Heb je een Featherweight en lijkt het je heel leuk om samen met andere liefhebbers je machine beter te leren kennen er er lekker mee te werken, geef je dan gauw op! Stuur een email met je gegevens (en eventueel het serienummer van je machine, dan zoeken wij het geboortejaar erbij) en houdt aanstaande 10 oktober 2015 vrij!

We zijn vanaf 10 uur open (net als altijd), het echte werk willen we graag starten om 10.30u, dus wees op tijd, zodat je machine dan startklaar staat.

Groetjes,


Merel

www.birdblocks.com


Birdblocks, quiltshop Amsterdam

creating rainbows

2 opmerkingen:

Anoniem zei

Hoi Merel,
Leuk zo'n featherweight bijeenkomst!
Daar zul je wel gegadigden voor vinden.
Heb even bij moeten lezen niet zoveel tijd gehad, leuke kaarten had je gekregen zeg wat een beauty's!
Groetjes Adri.

Elly (creatieveling Elly) zei

Als het mag dan kom ik even buurten