dinsdag 10 maart 2015

Over opnieuw

LOL, die blogtitel moest even. Want ik zeg namelijk heel vaak overnieuw, en dan word ik gecorrigeerd, het is over OF opnieuw, maar niet overnieuw.

Zaterdag op de BB-Bee heb ik het midden van mijn blok van het BLOM losgetornd.

Dat gaat in de lade met verrassingen (weesblokjes klinkt zo sneu).

Die driehoeken van de sterpunten naaide ik op getekende lijntjes, vandaar dat het naadje daar wel 'klopt' en ik er achter kwam dat ik in het midden fout zat!

Nieuwe lapjes komen op hun plaats, dit keer naai ik met de juiste naadtoeslag:

Als ik de lapjes langs de buitenkant van het blauwe streepje laat lopen is de naad 7,5mm, als ik ze langs de binnenkant laat lopen is het 1/4 inch. Handig, zolang je ze niet per ongeluk verwisselt.

Dit wordt in inches gesneden en dus met 1/4inch genaaid. Ik gebruik het nu even als tussendoortje, om mezelf wakker te houden zeg maar ;-)
(snap je nu waarom het wel eens mis gaat?)


Het verschil tussen het oude en het nieuwe lapje is bijna 5mm, dat is wel veel op een lengte van 20 cm. Als je dat weg probeert te foezelen, dan krijg je een parachuutje :-) zoals ik in een vorig berichtje al liet zien.


Deze lapjes van de MODern Samplerclub lagen al weken te wachten op een strijkijzer, nu kunnen ze eindelijk op de foto en opgehangen in de winkel!

En toen ik toch bezig was met achterstallige klusjes...


Vakjes vullen is wel saai, maar oh, wat was ik blij met het effect!


Nu alleen de lange stroken nog, want die vind ik zo echt niet mooi.

Hij is eigenlijk mooier met strijklicht, dan valt de structuur nog extra op:

Alleen de draadjes nog wegsteken... een keer...

De volgende moest eraan geloven:

Was blijven liggen omdat ik letterlijk centimeters te kort had! Gelukkig vond ik nog een restje van de donkerbruine stof zodat ik de bies kon aanhelen (anders had ik het met een van de printjes gedaan, was vast ook leuk geweest), maar....

Nee toch hè:

Ook het bijpassende garen was bijna op! Gelukkig zat er nog wat op het onderspoeltje, voor de onderdraad heb ik dan maar  een iets lichtere bruin gekozen, die valt toch weg in de naad.

Nu is hij klaar...

Ik zal niet gauw meer iets in donkerbruin maken, het is toch al niet mijn favoriete kleur, maar met al die Rosie-liefde erop blijft het geen donkerbruin zal ik maar zeggen ;-)

Bovenstaande ging allemaal redelijk vlot, dus ik had nog een uurtje over...

Ook dit schatje lag op nog wat quiltsteekjes te wachten. Ik was ongeveer tot halverwege gekomen. Wel had ik al netjes alle draadjes (van toen) weggestoken! De rest van de quiltlijnen aangebracht, en nu maar weer:

Draadjes wegsteken! Ik heb wel vandaag alvast een afwerkbies gesneden, dus dit mag ik binnenkort ook een affo noemen!

Al met al best een productief weekend, zo lekker, eindelijk weer eens!

Groetjes,


Merel

www.birdblocks.com


Birdblocks, quiltshop Amsterdam

creating rainbows

3 opmerkingen:

Marjo B-W zei

Wat heb je die witte op een leuke manier gequilt! Ook die regenboog met wolkje is erg mooi gedaan. Zo heeft machinequilten toch ook wel wat...:)
groetjes, Marjo B-W

Johanna Zweden zei

Zit echt te genieten van al dit moois, je geeft me vrolijke inspiratie
Fijn weekeinden vanuit Zweden

Anoniem zei

Merel wat een werk heb jij verzet zeg, mooi geworden al dat quiltwerk! Dat maakt het toch weer iedere keer helemaal af.
En ja ik maak ook geregeld foutjes,verkeerde naadjes, maar zolang je foutjes maakt leer je heb ik weleens iemand horen zeggen! Volgens mij was dat Victoria Findlay Wolfe! Groetjes Adri.