dinsdag 20 januari 2015

Over geesten

Soms kom je iets tegen, wat zo speciaal is, dat moet ik wel met jullie delen:

Hele speciale stof, met ingeweven patronen. Jacquard. Dit keer met een heel geestig (sorry pun, moest even) ontwerp. In het filmpje legt de kunstenaar (een acteur) uit over het patroon.

Ik droom door, hoe kan je als quilter iets met deze speciale stof. Het lijkt me geweldig om een stuk van die stof te hebben, er iets van mijzelf, mijn techniek, aan toe te voegen. Of zou het quilten het effect verknoeien... het geheimzinnige, spookachtige, soms zichtbare...

Helaas zijn de tafelkleden al uitverkocht (of niet zo heel erg, want het is niet echt goedkoop), of zal ik mij op de servetten storten, die nog wel verkrijgbaar zijn? Och, eerst maar eens zien dat ik daar aan zou kunnen komen. Daarvoor moet je in Belgiƫ in Kortrijk zijn, bij Texture. Maar dat is als nieuw vlasmuseum sinds afgelopen herfst wellicht sowieso een bezoekje waard.

Groetjes,


Merel

www.birdblocks.com


Birdblocks, quiltshop Amsterdam

creating rainbows

2 opmerkingen:

Marina Brito de Campos zei

Wat een bijzonder verhaal. Inderdaad heel speciaal. Het is net alsof het damast alles mooier maakt.
Dankjewel!

Johanna Zweden zei

Wat mooi
Groetjes uit Zweden en een fijne dag