zondag 28 december 2014

Over 3e en 4e kerstdag en mogelijk ook 5e kerstdag :-)

Deze dagen doe ik heerlijk rustig aan. Was ik gisteren nog op weg gegaan om te gaan werken, ik ben op mijn schreden teruggekeerd toen ik mij achter een strooiwagen begon af te vragen of ik mijn auto nog wel onder de sneeuw zou kunnen herkennen op het superdonkere parkeerveld achter het station tijdens de terugreis.... (de verlichting was op dec. 24 totaal uitgevallen, en ik verwacht niet dat dat na 2 kerstdagen op een zaterdag dan ineens weer goed is...).

Dus op een rotonde ben ik 4kwart gegaan (LOL), was ik meteen achter die strooiwagen vandaan... terug naar huis gere/gleden en heb mij thuis gestort op het ontwerp van de BLOM 2015 (in tegenstelling tot eerder lukte het tekenen en inkleuren in EQ nu wel!) voor hier op het blog en gratis voor jullie te downloaden (gelukkig dus toch nog op tijd klaar)! Begin januari daarover meer (je kunt in ieder geval tzt ook een stofpakket bestellen in drie delen ! ) (12 FQ's en een dotje achtergrondstof, die ik nog even moet uitrekenen)

Vandaag een heerlijke wandeling gemaakt in de zon (met mijn thermo-legging en nep-bontlaarzen aan ;-)  )

De sneeuw is hier niet blijven liggen, het was al snel een natte blubber, die gelukkig verdween en niet bevroor.

sommige dingen bevroren wel...

prachtige effecten in het lage zonlicht


Gisteren heb ik, naast het uitwerken van de BLOM, ook gebruikgemaakt van de in mijn schoot geworpen vrije tijd door een middagje asiel te doen... De katjes (ik ga natuurlijk wel naar de kattenafdeling) eens verwennen met wat aandacht en bezoekers proberen te helpen met het uitzoeken van de voor hen juiste kat.

Helaas krijgen sommige katten het soms even op hun heupen (N.B. ze zitten in onnatuurlijk grote hoeveelheden op een beperkte ruimte), ik moest ingrijpen en dat werd mij wel en niet in dank afgenomen:


De dondersteen kreeg mij te pakken (ook aan de onderkant van mijn arm nog wat krassen, maar die zijn gelukkig niet zo diep als deze...), terwijl de rest van de katjes opgelucht ademhaalden. Ach ja, dat kan gebeuren, en dit gaat wel weer over. Het is niet dik/ontstoken of wat dan ook, alleen een beetje blauw.
Zo schattig: de ontsmettende en pleisterplakkende medewerker verontschuldigde uit naam van de katjes, LOL.

Met de top 2000 op de achtergrond werk ik aan de afsluiting van 2014 en de planning voor 2015 afgewisseld met blokjes naaien en een beetje internethangen :-)
De blokjes voor de City Samplerclub zijn zo leuk om te doen :-) Doe je ook mee, we gaan vanaf februari weer een groep starten, geef je gauw op!

5e Kerstdag (ha ha, het genieten lekker lang uitsmeren) zal op een heerlijk relaxt tempo meer van hetzelfde zijn, misschien nog aangevuld met het nemen van een uitgebreid bad :-)

Groetjes,


Merel

www.birdblocks.com


Birdblocks, quiltshop Amsterdam

creating rainbows

2 opmerkingen:

BezigeBijMirjam zei

Mooie foto's!
Waar staat BLOM voor? Ik ben er in ieder geval wel benieuwd naar!

Johanna Zweden zei

Fijn uiteinden en een heel gelukkig gezond, liefdevol 2015, met heel veel creativiteit

Groetjes uit Zweden