woensdag 11 juni 2014

Over een stapje verder

Lekker verder werken aan deze quilt:


De naadjes pers ik eerst naar de donkere kant, en als ze dan per vier aan elkaar zitten dan pers ik de naadjes open. Zo heb ik het voordeel van de in elkaar grijpende naadjes om het kruispunt heel netjes te krijgen, maar is de kans op doorschijnen achter de lichte stof beperkt.


Omdat ik dat mooier vind, koos ik ervoor om de aansluitende stroken van de tekst stof 'heel' te laten. Maar waarom ik daar nou niet aan dacht toen ik die donkere hartjes stof sneed...

Nou ja niks aan te doen. Het toeval wil dat ik hier de aansluitende lapjes ook nog precies boven elkaar heb gepland....


Als je alles eenmaal gesneden hebt gaat het eigenlijk best snel, de laatste twee blokken alweer...


Hee neusie, ben je ook weer van de partij? Oh wacht de titel spreekt je wel aan hè?

Logisch jij bent ook heel gorjuss! (en gelukkig staat er ook nog een grijze kat op de printjes!)

Gorjuss dus, want zo heet deze serie. Nu vind ik zelf het woord gorgeous veel mooier, maar ja, wat doe je eraan? Komt vast doordat Gorjuss in mijn hoofd heel hard klinkt met een keiharde Noord-Hollandse keelschrapende GGGGGGGGGG en jus, doe ik dan ook maar met een G in plaats van een J (je zal maar zo'n raar hoofd hebben als ik). Dus als je het niet erg vindt, houd ik het maar op Gorgeous, klinkt veel eleganter ;-)

Nu nog even de plaatjes van een randje voorzien, zodat alles netjes in elkaar past...

Groetjes,


Merel

www.birdblocks.com

Geen opmerkingen: