vrijdag 9 mei 2014

Over vrolijke bomen en blikjes


Zo nu en dan vind ik het wel leuk om een stofserie te laten zien. Een gezellig bos met de enorm grote langpoot-blauwstaartmussen (het mannetje is geel, het vrouwtje blauw, want dan valt ze niet zo op) (of zoiets, mijn ornithologische kennis is niet zo groot).
Vind je niet dat er genoeg paddo's in het bos zijn?, dan kan je die er gewoon bij patchen met de roze stof. Een appeltje erbij voor het gezonde. En als je de pappa en mamma langpoot-geelstaartmussen hun gang laat gaan krijg je natuurlijk ook een heel stel kleintjes. De bovenste stof lijkt mij een typisch gevalletje zebra, maar ja dat hoef ik natuurlijk niet uit te leggen.

Thuis was ik ook al zo nuttig bezig:

Ik heb het bureau achter mijn naaimachine opgeruimd. En alle blikken van een label voorzien. Ik moest net ietsje te vaak al die deksels van al die blikken openen om te kijken wat nou ook alweer waar in zat. Wat natuurlijk helemaal niet erg is, want ik vind het gewoon leuk om al mijn blikken weer even van dichtbij te zien (ik heb er nog méér hoor!).

In het gele beschuitblik (van mijn oma geweest) zitten de al genaaide 5x5-jes. En in het kleine ronde anise blikje zitten oranje crumbs (waar ik nog een label op ga doen, want ik heb daar ondertussen alweer 5x in gekeken wat het ook alweer is). (een crumb, of te wel kruimel is gewoon een kleine snipper, een stukje waar ik geen 5x5cm blokje meer uit kan snijden). In het gele plastic bakje gooi ik alle crumbs die tijdens het werken ontstaan, en dan sorteer ik ze later uit op kleur :-)

Dus zonder te naaien toch nuttig bezig geweest! (en mij een beetje uitgeleefd met het tekenen van een paar maffe labels)

In het schrift maak ik onooglijke schetsjes en aantekeningen over maten enzo. Vroeger deed ik dat op losse velletjes, zo nu en dan komt er weer eens een uit een stapel en meestal snap ik het nog, maar soms heb ik echt geen idéé meer waarover het allemaal gaat. Vandaar dat die onooglijke schetsjes...

Groetjes,


Merel

www.birdblocks.com

2 opmerkingen:

Saskia Smit zei

En wat maak je van de krummeltjes?

Marina Brito de Campos zei

Wat een mooie beschuitbus. Die hadden wij vroeger thuis ook. Maar ik zie nu pas welke bloemen er op staan: oost Indische kers! Nooit geweten!
Groet, Marina.