woensdag 21 mei 2014

Over doorkijkjes quilten


Een kleurencombinatie waar ik al heel lang eens iets in wilde maken. Het is eindelijk gelukt ;-)
(en het riekt naar meer).

Dit Catquiltje is doorgestikt met het gewone meanderpatroon. Zie je het speciale detail (ik verklap het niet!) 1x raden wat mij nu alweer overkwam ;-)

Zelfs bij het vastnaaien van de bies om een quilt gebruik ik een tussendoortje, ik vind het zo fijn dat ik dan niet hoef te worstelen om die draadjes vast te houden!

Op de achterkant een gouwe ouwe verwerkt, soms vraag ik mij wel eens af hoe een bepaald stofje ooit in mijn verzameling terecht is gekomen, ha ha. Maar zo komt hij toch nog van pas.

Terwijl ik bezig was met het maken van deze blokjes heb ik al even een proefopstelling gemaakt voor een grote quilt:

Oh, als ik niet al een paar andere lopende projecten had, dan was ik al begonnen ;-)

(de foto staat op z'n kant omdat ik de quilt zo bedoelde, maar het paste alleen horizontaal op de designwall, met een extra touwtje en wat kunst en vliegwerk voor het lange stuk)

Groetjes,


Merel

www.birdblocks.com

1 opmerking:

inge zei

een leuke combinatie!