donderdag 6 maart 2014

Over Sieuwke's quilt

Marianne stuurde mij een foto van haar 'jongste' machine in actie:

Deze grande dame is uit 1934 :-) En er wordt hier mee in de ditch doorgequilt. Dus de vraag of je dit werk ook met oude machines kan doen is hiermee beantwoord (ja, ik wist het allang hoor, maar er komt regelmatig iemand in de winkel die zich dit afvraagt, LOL)

Een kleine tip: als je je machine bij wilt lichten, zoals Marianne doet, dan kun je het beste de lamp links achter de machine zetten en naar de quilt richten, zo zit je zelf niet in het licht, waardoor schaduw op je werkplek valt, en ook de machine staat aan de andere kant, dus het licht heeft het meeste effect.

Je ziet de quilt zo natuurlijk wel een beetje, maar ja toen was ik natuurlijk ook wel benieuwd naar de hele quilt... Jullie ook? Ik heb gevraagd of ze daarvan een foto wilde sturen (en uiteraard of ze het goed vond als ik erover ging bloggen)

en voila:

Hier ligt de top nog niet gesandwicht. Zo zie je hoe het patroon uitkomt, wat een heerlijke vrolijke kleuren (waar zou ze die stofjes toch gekocht hebben, ha ha)

Marianne heeft zelf ook over deze quilt geblogd, ga je even kijken?


Groetjes,


Merel

www.birdblocks.com

3 opmerkingen:

10ekequilt zei

Wat een mooi en vrolijk resultaat en dat, als ik het goed zie, met maar 3 kleuren!
Groetjes 10eke

Anoniem zei

Mooie quilt hoor,frisse kleuren!groetjes Adri.

Saskia Smit zei

Ik ga kijken!