zaterdag 29 maart 2014

Over een klaproos


Had je dat gedacht, om hier ooit nog eens een foto van een bouwproduct te zien, ha ha!

Ik gebruik het om de bloem te maken van dit patroon, gisteren liet ik al het resultaat zien.

Krijg je al een vermoeden? Hier keer ik een smalle tunnel, met een rijgpen (bodkin in het Engels, laatst had ik het ook al over zo'n handig dingetje), je klemt de stof er tussen en dan kan je hem gemakkelijk door de tunnel voeren om de stof te keren.


En dan schuif je de electriciteitsbuis erin...



Maak de bladeren volgens het patroon. Ik heb zelf het centrum van de bloem niet gevuld met een piepschuim balletje(zoals het patroon voorschrijft), maar gewoon met restjes quiltvulling. Een strookje vilt werkt ook heel goed als 'fringe'


Naai de strook vilt aan het centrum, en naai dan de bloembladeren eraan, deze overlappen meer of minder naarmate je de bloemknop dichter of meer open wilt hebben. Let erop dat je ruimte laat om de steel in het centrum te steken.

Even passen of de groene yoyo wel over de naadjes in de bloembladeren valt:

Maar nog niet vastnaaien, want het is makkelijker als je hem eerst vast zet  op de steel:


Zet de grote yoyo vast op de stof om de buis en knip een klein kruisje in de dichte kant om de buis erdoor te laten steken.


Dat uitstekende stukje gaat dan in de opgevulde yoyo die binnen de bloembladeren zit.


Naai de grote yoyo vast op de achterkant van de bloembladeren.


Maak nog een kleine yoyo die opgevuld wordt (ik deed er een beetje (te) weinig vulling in), en zet deze vast op het opgevulde centrum van de bloem.

Groetjes,


Merel

www.birdblocks.com

1 opmerking:

Jantine zei

Dat draaiding zier er wel heel handig uit, dat kende ik nog niet... dat moet maar eens op mijn lijstje. Leuk die bloem!