vrijdag 15 november 2013

The cat trap

Je kunt katten heel goed vangen door een kartonnen doos neet te zetten, geheid dat er binnen een mum van tijd een kat in zit.

Nou dat werkt ook als je een quiltje klaar legt :-)
Kijk maar:


Ik was van de week bij een vriendin op Bee, en omdat ik alleen nog de tunnel vast moest zetten, had ik deze quilt even meegenomen. Dat is zo'n handwerkje dat ik het liefste doe met een beetje gezellige afleiding, want anders is het zo saai.

En toen dat af was legde ik de quilt op de grond. OK, ik geef direct toe: ik deed het erom. Eens kijken hoe snel ik een van haar twee katten kon 'vangen', LOL. En ja hoor, nog geen 20 seconden later zat de eerste er al op. En die wilde geen plaats maken voor nummer twee, dus die heeft er maar heel even van kunnen genieten, toen nummer één heel even was afgeleid.

Daarna ging ik haken! Ja je hoort het goed...

Ik heb op internet een tijdje geleden een hele leuke gehaakte deken gezien, in golfjes gehaakt, zoals mijn proefstukje hier. En zo'n deken wil ik ook! Het zal een 20-jarenproject worden, ben ik bang, want over dit proeflapje (en ik wil m vierkant maken) doe ik al vreselijk lang, dus laat staan als een golf-lengte (grapje) 115cm moet worden. en de hoogte van de deken toch wel zo'n 1,5 tot 1,6m want ik wil er wel een beetje onder kunnen kruipen op de bank!

Het is wel een fijn meeneem-werkje (en zeker als ik aan de grote lap ga, dan hoef ik niet echt veel kleurtjes mee te nemen, ben best een tijdje zoet met een kleur, ook al hoeft die alleen maar een keer heen en een keer terug. Hier werd ik geïnspireerd, en ze schrijft ook ergens het patroon...

Groetjes,


Merel

www.birdblocks.com

1 opmerking:

Elizabeth zei

Ha, wat leuk! Ja, je hebt helemaal gelijk over de katten en doosjes en opgevouwen dingetjes. Die van mij gaan elke keer op de strjkplank zitten als ik daar dingetjes heb klaar gelegd. En als er niets ligt, dan zie je ze niet ook...
Leuk is dat hoor een rippledekentje maken...

Fijn weekend, groetjes van Elizabeth