donderdag 22 augustus 2013

Over gezelligheid uit Vlaanderen


Vandaag had ik in de winkel hoog bezoek uit Vlaanderen! Een supergezellig groepje van vier dames had vanochtend al heel vroeg de trein gepakt (ik hoorde allerlei verontrustend vroege uren van opstaan en de reis aanvangen langs komen. Vanwege het schokkend effect zal ik ze hier alleen fluisteren: 4.15u opstaan en 5.00u op t station, ofzo! Mamamia!) Om 11.30u stapten ze hier in Amsterdam de winkel binnen.


Ik kreeg ook nog allemaal lekkers! tsjonge jonge, en dan zomaar hoor! (ik hoop alleen niet dat iedereen dit gaat doen, want dan pas ik binnenkort niet meer door de deur!) En dan heb ik de Belgische kaas, die ik ook nog kreeg, niet eens op de foto, die ligt netjes in de koelkast. Diekaas  had Marleen helemaal met een speciaal koeltasje meegenomen, de schat! Ladies bedankt voor deze snoeperij!

Na een kopje (tasje) koffie gingen ze even de winkel door, en daarna gingen de tassen open en gingen ze gezellig steekjes zetten! Oh wat leuk, een Belgische Bee bij mij aan tafel ;-)


De klosjes van Marleen! Voor meer foto's van de onderhanden werkjes had ik geen tijd, en ik vergat het stomweg. Maar het was wel heel gezellig!

In het begin nog een kleine spraakverwarring: ze mompelden iets over tassen, dus ik zei dat hun tassen wel in de keuken konden als ze dat wilde, maar ze bedoelde kopjes! HA HA. Maar daarna ging het soepel, en snapte ik zelfs meteen wat platte kaas is (=kwark) :-)

Op het eind van de middag gingen ze weer richting station om ergens eind van de avond, maar nog net binnen dezen dag gebleven, weer hopen thuis  aan te komen! A day well spend.

Groetjes,


Merel

www.birdblocks.com

5 opmerkingen:

Anoniem zei

Een onverwachte maar heel gezellige ontmoeting!
Heel erg gezellig!
Groetjes Margot

Saskia Smit zei

Gezellig. Dat lijkt me nu echt leuk gewoon op een doordeweekse dag steekjes zetten in een quilwinkel. Geen bloghop, maar een quiltwinkelhop. Ik heb een vakantieidee!

Irene zei

Naar mijn bescheiden ervaring (7 jaar in Belgie gewoond) is platte kaas eerder zoiets als Philadelphia. Maar lekker eten kan je er wel.

Anoniem zei

merel,we hadden een reuze dag.en voor sommige onder ons is vroeg opstaan geen probleem.dat telt niet voor mij.nog eens bedankt voor de ontvangst en de tassen koffie en thee.lol
grt marleen

inge zei

@Irene: philadelphia is verse kaas of zelfs smeerkaas dan platte kaas, da's inderdaad kwark.
@Merel: ik zag ook al leuke foto's op facebook van een stralende jij die het give away cadeau aan Marleen geeft.