zaterdag 27 juli 2013

Over emmeren en uitstellen


Herinner je je deze nog? Nee? goh, wat gek. Ik denk dat ie ruim 2 jaar buiten beeld is gebleven! Erg hè!
Niet uit mijn hoofd trouwens, ik dacht regelmatig aan hem. Maar ja, er was iets mee, dus moeilijk, moeilijk, en tsja, dan pak ik gemakkelijker een ander werkje op. Maar niet langer!

Je kan op de eerste foto helaas niet zien wat er aan mankeert, maar kijk:

De laatste twee stroken waren fout gesneden, te smal op het eind, en dan krijg je het niet netjes (lees: plat) aan elkaar. Hier heb ik het er al af geknipt, want dan kon ik ten minste snel zien waar het probleem zat!

En als dat nou het enige probleem was... maar nee, ook de vulling die ik had gebruikt om hem te sandwichen was aan een kant te ruim, en aan de andere kant te krap. Dus wat links over was, komt nu onder erbij...


En die achterkantstof, ja, ook die moest nog een strookje extra :-)

Maar dit alles is nu opgelost! Ik vond het tijd worden dat mijn nichtje, die zondag 2 jaar wordt, en dol is op Hello Kitty, de quilt die al voor haar geboorte ontstond (!), nu ook eindelijk eens krijgt!

Helaas heb ik in het donker geen foto meer gemaakt van de oplossing, en ben ik het vanochtend vergeten... nou ja, die houd je tegoed :-)
(op de laatste foto kan je de oplossing een klein beetje zien!)

Op alle 4 de hoeken naaide ik een grote driehoek met een nieuw Hello Kitty stofje! Kijk, daarom kon ik hem eerder natuurlijk niet afmaken, het juiste stofje was er nog niet (ja ja, houd jezelf in de maling)....

Oorspronkelijk was de oplossing om een grote applicatie op die ene hoek te maken van een Hello Kitty koppie. maar ja, daar zag ik tegenop :-)

De strook tussenvulling die op de foto ligt is alweer met een brede zigzag aan de rest vastgezet, en ook aan de achterkant stof is een strook extra stof genaaid.

Nu kan hij gequilt worden! Helaas red ik dat niet meer voor zondag, maar ja, hij is nu wel weer een stukje verder, en alle problemen zij opgelost, dus er is nu geen excuus meer! Binnenkort is ie af!

In de winkel waren we ineens leuk bezig! Ik heb de inimini-albumquiltjes eens anders opgehangen!

Kijk eens hoe leuk het staat! En mazzel, want de kerstkaarten-knijpertjes waren ergens in een restantenbak nog net te vinden en voor een prikkie te koop ;-)



Het bevalt me wel zo. Dus de bloemenserie, die nu nog boven de snijtafel hangt, gaat volgende week ook verhuizen!

Groetjes,


Merel

www.birdblocks.com

1 opmerking:

Anoniem zei

Hi Merel,ja die quilt herken ik nog wel hoor wist niet dat ie nog niet af was.Goed werk heeft tijd nodig moet je maar denken, hij is zo mooi hoop nog een foto te zien als je hem gequilt hebt!En die mini quiltjes zien er gezellig uit zo helemaal door de winkel heen.Fijn weekend groetjes
Adri.